«علی اکبر صالحی» رییس سازمان انرژی اتمی از سفر خود طی روزهای آینده به مسکو خبر داد و گفت: برای عقد قرارداد احداث نیروگاههای جدید اتمی به مسکو سفر می کنم.

سفر صالحی به مسکو برای عقد قرارداد ساخت نیروگاههای جدید اتمی

به گزارش تسنیم،  «علی اکبر صالحی» رییس سازمان انرژی اتمی از سفر خود طی روزهای آینده به مسکو خبر داد و گفت: برای عقد قرارداد احداث نیروگاههای جدید اتمی به مسکو سفر می کنم.
معاون رییس جمهوری امروز (یکشنبه) در حاشیه مراسم ترحیم والده محمدرضا رحیمی با اعلام این مطلب در جمع خبرنگاران افزود: برای عقد قراردادهای جدید به روسیه سفر خواهم کرد و زمان آن در آینده نزدیک خواهند بود.

مهدی سنایی» سفیر کشورمان در روسیه در صفحه خود در شبکه اجتماعی فیس بوک امروز نوشت: رییس سازمان انرژی اتمی سه شنبه هفته جاری (بیستم آبان ماه) برای دیدار و گفت و گو با سرگئی کرینکو مدیر عامل سازمان دولتی انرژی اتمی روسیه به مسکو می رود.

سنایی نوشته است: در این سفر یک روزه اسنادی در زمینه گسترش همکاری های ایران و روسیه در زمینه انرژی هسته ای صلح آمیز به امضا خواهد رسید.

به گفته سفیر ایران در مسکو، ایران و روسیه تجربه ساخت نیروگاه هزار مگاواتی بوشهر را دارند که علیرغم تاخیری که در ساخت آن شد، هم اکنون با ظرفیت کامل به شبکه برق کشور وصل است و بخشی از نیازهای ایران را برطرف می کند.

ایران و روسیه بنا دارند همکاری های خود را در عرصه هسته ای و همچنین نیروگاه های حرارتی افزایش دهند.

به گفته سفیر کشورمان در روسیه، در بخش دوم نیز اخیرا مذاکراتی بین وزرای نیرو و انرژی ایران و روسیه صورت گرفته است.همکاری های ایران و روسیه در زمینه انرژی هسته ای صلح آمیز و در چارچوب قوانین بین المللی صورت می پذیرد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.