رییس مرکز آمار ایران گفت: سرشماری نفوس و مسکن سال 1395کاملا الکترونیکی و با سیستمی که برای سرشماری کشاورزی امسال به کار برده شد، انجام می شود.

سرشماری سال 95 الکترونیکی انجام می شود
 

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، عادل آذر روز سه شنبه در نشست تخصصی نظام جامعه ثبت های آماری ایران که در مرکز آمار ایران برگزار شد، با تاکید بر ضرورت استقرار کامل نظام جامع آمارهای ثبتی، افزود: با تصویب این طرح در شورای عالی آمار قرار بر این است که عمده آن در سال 1394 اجرا شده و تا نیمه سال 1395 تکمیل شود.

وی اظهار داشت: ما معتقدیم که آمار کشور تنها محدود به مرکز آمار نیست و باید نظام حرفه ای آمار شکل گرفته و مرکز آمار هم جزیی از آن باشد.

وی با بیان اینکه کل ارکان نظام باید لزوم استقرار نظام جامع ثبت های آماری را جدی بگیرند، گفت: این در حالی است که در حال حاضر در فعالیت های اقتصادی و فرهنگی خلأ جدی و بزرگی در رابطه با آمار احساس می شود اما نه آنکه آماری تولید نمی شود، بلکه یکسان نبوده و یکپارچه نشده است.

رییس مرکز آمار ایران از مرکز آمار بعنوان آمپر اطلاعات ملی دولت یاد و تصریح کرد: بنابراین اگر قرار است نظام اطلاع رسانی ما به طور ملی شکل بگیرد باید تمام دستگاه ها همکاری کرده و خود را به این سیستم یکپارچه ملحق کنند زیرا ما در مرکز آمار نمی توانیم به تنهایی در چنین اقدام بزرگی موفق شویم.

آذر یادآور شد: با استقرار کامل نظام جامع ثبت های آماری ایران دیگر دستگاه ها به طور پراکنده عمل نکرده و گسیختگی آماری و جزیره ای بودن آن از بین می رود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.