دو عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس می‌گویند معرفی دانش آشتیانی برای تصدی وزارت علوم ادامه همان روند غلط درباره میلی منفرد و فرجی داناست و نمایندگان احتمالاً به آشتیانی رأی نخواهند داد.

کیهان:نامزد تصدی وزارت علوم بسیج را با سربازان شاه مقایسه کرده بود!

کیهان در ادامه نوشت:وحید فیاضی نماینده مردم نور در این باره به آریا گفت: من معتقدم نقش آقای روحانی در معرفی وزیر علوم کم است و دیگران به جای ایشان تصمیم‌گیری می‌کنند در واقع نمی‌گذارند آقای روحانی از انتخاب افراد و گزینه‌هایی اینچنینی فراتر رود در صورتی که اگر فرد معتدلی معرفی شود می‌تواند رأی اعتماد مجلس را بگیرد.
وی مخالفت دیروز نمایندگان به هنگام معرفی آشتیانی به مجلس را نشانه رأی نیاوردن احتمالی وی توصیف کرد.
همچنین حجت‌الله درویش دیگر عضو کمیسیون تحقیقات معتقد است جو مجلس درباره دانش آشتیانی نشان می‌دهد وضعیت او بهتر از گزینه‌های قبلی نیست.
نماینده مردم ایذه اظهار داشت: انتظار می‌رفت رئیس دولت برای معرفی گزینه خود با مجلس رایزنی‌هایی انجام می‌داد در حالی که ایشان درباره آقای آشتیانی هم با نمایندگان رایزنی نداشتند.
در همین حال به گزارش آریا یک فیلم از آشتیانی مربوط به وقایع سال 88 از آرشیوها فراهم شده و قرار است در جلسه رأی اعتماد پخش شود.
از سوی دیگر سایت آفتاب با تأیید متن مصاحبه دانش آشتیانی در کتاب خاطرات معین (تاریخ شفاهی آموزش عالی) که متضمن مخالفت با بسیج است، از قول آشتیانی نوشت: وقتی امام بیانیه ورود بسیج به دانشگاه‌ها را دادند با دوستان گفت‌وگو می‌کردیم که بحث حضرت امام این نیست که نهاد بسیج در دانشگاه تشکیل شود، بلکه می‌خواهند آن روحیه و توانمندی بسیجی وارد جنبه‌های علمی شود. در آن جلسات روی این نکته تأکید می‌کردیم، ولی آن آقایان می‌گفتند که شروع فرمان امام این است که باید نهاد بسیج در دانشگاه تشکیل شود. ما هم مخالفت می‌کردیم و می‌گفتیم قبل از انقلاب هم شبیه همین مسئله پیش آمد که عده‌ای از نیروهای سرباز شاه می‌خواستند وارد دانشگاه شوند، اما دانشجوها مخالفت می‌کردند و این مسئله همین تلقی را دوباره زنده می‌کند]![ و نه تنها کمکی به بسیج نمی‌کند که اصل پیام امام هم روی زمین می‌ماند. بعد از این جلسه‌ها اختلاف‌هایی بین ما به وجود آمد. خاطرم هست که این مسئله در دوران دکتر معین دوباره خیلی جدی شد.
دانش آشتیانی می‌گوید: در زمانی که آقای هاشمی رفسنجانی، رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی بودند، آقای دکتر معین از من خواستند در جلسه حاضر شوم. در آن جلسه آقایان محسن رضایی، افشار و فیروزآبادی هم آمدند و نظر خود را گفتند. طرح ما این بود که بسیج در همان پایگاه‌های خارج از دانشگاه بماند و اگر دانشجویی تمایل به حضور داشت برود و در همان مناطق ثبت‌نام کند، ما هم همکاری می‌کنیم و فرم‌های عضویت را از طریق نهادهای فرهنگی داخل دانشگاه به افراد علاقه‌مند می‌رسانیم. آنها مخالفت می‌کردند و ما نیز تبعات حضور بسیج در دانشگاه را یادآوری می‌کردیم. یادم می‌آید که آقای هاشمی هم تقریباً نظر ما را داشت. در نهایت رأی‌گیری شد و نظر ما تأیید شد. از جلسه که بیرون آمدیم، آن دوستان به من گفتند که شما خیانت بزرگی به دانشگاه‌ها کردید.
در همین حال به نوشته «دانا» بررسی دانش آشتیانی نشان می‌دهد که دولتی‌ها بار دیگر در ادامه روند گذشته خود، بر معرفی گزینه‌های مسئله‌دار تأکید دارند و این بار در شرایطی فخرالدین دانش به مجلس معرفی شده است که وی از مرتبطین نزدیک به جبهه منحله مشارکت و قائم مقام معین در وزارت علوم دولت اصلاحات بوده است. وی در فتنه 88 به علت ارتکاب مسائل امنیتی توسط نهادهای ذی‌ربط احضار شد و هم اکنون نیز عضو حلقه اصلی جریان فتنه در وزارت علوم به شمار می‌رود.
یادآور می‌شود سایت‌های زنجیره‌ای در ادامه سناریوی نخ‌نمای قبلی مدعی شده‌اند که اقلیت مجلس به فتنه حساسیت دارد و این در حالی است که 160 نماینده مجلس پیش از این ضمن برکناری فرجی‌دانا، رأی به عدم صلاحیت نیلی احمدآبادی دادند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ممد IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    1 0
    آقایان کوتاه بین هرچه خواهید انجام دهید!!!!!!!!!!!!! یکدفعه بگویید فقط نظر نظر شماست !فکر کنم همه کسانی که مخالف شما فکر میکنند دشمنند وشما خوب !!!!!!!!!!!!!!