رئیس اتحادیه مشاوران املاک با پیش‌بینی وضعیت آرام بازار مسکن تا پایان سال، گفت: چنانچه کشور با ۱+۵ هم به توافق برسد وضعیت بازار مسکن امسال و سال آینده تغییری نمی‌کند و افزایش قیمتی در این بخش نخواهیم داشت .

"دیگران" به نام مشاوران املاک در بازار سوداگری می‌کنند/ رفع تحریم‌ها بر قیمت مسکن اثر ندارد

حسام عقبایی در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اظهار کرد: با توجه به رکود تورمی و رشد نامتعارف قیمت مسکن و همچنین کاهش قدرت خرید مردم در بازار مسکن شرایطی را به وجود آورده تا کسب و کار مشاوران املاک کساد شود.

وی تصریح کرد: این وضعت باعث شده تا تعداد زیادی از مشاوران املاک این حرفه را ترک کنند چراکه درآمدهای آنها در مقایسه با سرمایه‌هایی در این حرفه آورده‌اند توازن ندارد.

وی با اشاره به این‌که تعداد زیادی از مشاوران املاک مستاجر عطای این شغل را به لقای آن بخشیده‌اند، خاطرنشان کرد: در یک اقتصاد پایدار ایجاب می‌کند همه رویکردهایی که در حوزه مشاغل وجود دارد دارای تناسب باشد. به‌عنوان مثال در حوزه امور مالیاتی یا مالیات‌های مضاعف بر مشاغل مختلف از جمله مشاوران املاک عواملی است که رونق کسب و کار را می‌گیرد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان این‌که صنعت ساختمان با 1200 شغل و 300 صنعت ارتباط دارد، بیان کرد: خروجی این صنعت مشاوران املاک هستند و رویکر ما این است که با نهادهای مرتبط مانند شهرداری‌ها که نگاه مثبتی به شغل مشاوران املاک داشته باشند.

عقبایی با بیان این‌که مشاوران املاک از جمله عوامل رونق اقتصادی به شمار می آیند، گفت: 100 درصد مشاوران املاک کشور کار سوداگرانه انجام نمی‌دهند و کسان دیگری هستند که در حوزه مسکن کارهای سوداگرانه انجام می‌دهند که به نام مشاوران  املاک تمام می‌شود.

وی در خصوص پیش‌بینی بازار مسکن در سال 93 نیز گفت: با توجه به کاهش قدرت خرید مردم تا پایان سال بازار مسکن با وجود آنکه افزایش معاملات را تجربه خواهد کرد اما قیمت‌ها افزایش نمی‌یابد. سال آینده نیز این وضعیت ادامه خواهد داشت اگر چه با کشورهای 1+5 نیز به توافق برسیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.