قدس انلاین-قاانی:دولت چشم انتظار واکنش مجلس به وزیر پیشنهادی خود برای تصدی وزارت علوم است تا کابیته تکمیل شود اما از مجلس چندان دود سفیدی بلند نمی شود.

واکنشهای اولیه به وزیر پیشنهادی علوم/ ازمجلس چندان دود سفیدی بلند نمی شود!

به گزارش قدس انلاین بعد از استیضاح فرجی دانا وواکنشهای منفی به احتمال معرفی نجفی درنهایت رئیس جمهور نیلی احمدابادی را برای وزارتخانه علوم به مجلس معرفی نمود که نتوانست رای اعتماد کسب نماید و نهایتا حسن روحانی رئیس‌جمهور طی نامه‌ای فخرالدین احمدی دانش آشتیانی را به عنوان وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری به مجلس معرفی کرد.پیشنهادی که برای کسب رای اعتماد مجلس بنظر کار بسیار سختی در پیش دارد.

*تلقی نمایندگان از وزیر پیشنهادی ادامه یافتن مسیر نیلی و فرجی‌داناست

در همین باره نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: تلقی اکثر نمایندگان این است که وزیر پیشنهادی با آقایان نیلی و فرجی‌دانا در یک خط است و در واقع خط همان خط سابق است.

حسین نجابت در بیان ارزیابی خود از وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری، گفت: کار وزیر پیشنهادی (برای کسب رأی اعتماد) آسان نبوده و سخت است. وی ادامه داد: تلقی اکثر نمایندگان این است که وزیر پیشنهادی با آقایان نیلی و فرجی دانا در یک خط است و در واقع خط همان خط سابق می‌باشد.

* عملکرد وزیر پیشنهادی علوم عامل نگرانی نمایندگان است

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس نیز با تأکید بر اینکه وزیر پیشنهادی علوم تفاوت قابل توجهی با فرجی دانا، میلی‌منفرد، توفیقی و نیلی ندارد، گفت: عملکرد دانش آشتیانی در دوران معاونت خود برای مجلس ایجاد نگرانی کرده است. حجت‌الاسلام سیدعلی طاهری نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، در مورد نظر نمایندگان نسبت به فخرالدین احمدی دانش آشتیانی وزیر پیشنهادی علوم، گفت: اخبار و اطلاعات موثق حاکی از آن است که وی تفاوت قابل توجهی با وزرای قبلی و گزینه‌های پیشین ندارد. وی با طرح این سؤال که تفاوت دانش آشتیانی با فرجی دانا، میلی‌منفرد،‌ توفیقی و نیلی احمدآبادی چیست؟ اظهار داشت: این گزینه نیز دقیقاً مانند همان‌هاست و اگر قرار است وی وزیر شود همان آقای فرجی دانا می‌ماند. طاهری ایرادات مجلس به فرجی دانا را به دانش آشتیانی نیز وارد دانست و با ابراز امیدواری نسبت به معرفی گزینه دیگر برای وزارت علوم تا روز سه‌شنبه، گفت: مدیران لایق برای این وزارتخانه در اطراف آقای روحانی کم نیستند. وی خطوط فتنه را خط قرمز نمایندگان برای رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی خواند و تصریح کرد: در مورد آقای فرجی دانا ما هیچ مدرکی درباره دخالت یا نقش‌آفرینی در فتنه 88 نیافتیم اما وی پس از استقرار، دانشگاه را تبدیل به باشگاه سیاسی احزاب کرده بود.

 سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس،‌ گفت: عملکرد آقای دانش آشتیانی در زمان تصدی معاونت وزارت علوم نگرانی‌هایی برای نمایندگان ایجاد کرده، از این رو نمایندگان صرفاً به دنبال یافتن سوابق افراد در فتنه 88 نیستند بلکه به سوابق پیش از آن نیز نظر دارند.

*فضای مجلس برای دانش‌آشتیانی مناسب نیست

عضو هیأت‌ رئیسه مجلس گفت: نمی‌توان فضای مجلس را برای وزیر پیشنهادی علوم مناسب دانست و تغییر شرایط به برنامه‌ها و جلسات وی با کمیسیون‌ها و فراکسیون‌ها طی یک هفته آینده بستگی دارد. سیدشریف حسینی نماینده مردم اهواز در مجلس با اشاره به موضع مجلس در خصوص احمدی دانش آشتیانی به عنوان وزیر پیشنهادی علوم اظهار داشت: با توجه به شرایط فعلی نمی‌توان فضای مجلس را به سود وزیر پیشنهادی علوم دانست و تغییر این شرایط به توانایی و برنامه‌های وی بستگی دارد که در جلسات خود با فراکسیون‌ها و کمیسیون‌ها به نمایندگان ارائه خواهد کرد. وی افزود: هر وزیری که پیشنهاد می‌شود طبیعی است که ابهاماتی در مورد وی در اذهان نمایندگان وجود داشته باشد و به همین سبب قانون فرصت یک هفته‌ای را برای برگزاری جلسات و رفع ابهامات در نظر گرفته است.

* برخی نشان دادند از ابتدا در مخالفت با وزرای پیشنهادی حرکت می‌کنند

البته درمقابل نمایندگانی همچون فیاضی معتقدند نباید پیش داوری نمود وی در رابطه با معرفی دانش آشتیانی به عنوان وزیر پیشنهادی علوم از سوی رئیس جمهور، گفت: برخی نمایندگان با واکنش خود نشان دادند که در از همان ابتدا در مخالفت با وزرای پیشنهادی علوم حرکت می‌کنند.

عبدالوحید فیاضی با انتقاد از واکنش‌های امروز مجلس نسبت به معرفی وزیر پیشنهادی علوم گفت: هنوز سابقه و پرونده آقای آشتیانی را ندیده‌ام اما وقتی فضاهای این چنینی در مجلس به وجود می‌آید فضا را مناسب نشان نمی‌دهد، با این حال باید صبر کنیم و ببینیم مجلس در نهایت چه نظری دارد.

این نماینده مجلس افزود: کلیات فضای سیاسی در رأی اعتماد قبلی و روابط دولت با مجلس مشخص شده اما درباره فرد آقای آشتیانی باید دقت بیشتری صورت گیرد و ایشان را بهتر بشناسیم.

فیاضی تأکید کرد: ارزیابی در مورد وزیر پیشنهادی باید با دقت‌تر صورت گرفت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ali IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    1 0
    اگر اقای زاهدی رئیس کمسیون آموزش مجلس ، بعنوان وزیر علوم معرفی شود راضی میشوید؟ پس بگویید آقای احمدی نژاد هم رییس جمهور شود! سال 92 که انتخاباتی در این کشور نبوده!!!
  • ali IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    نمایندگان مجلس واقعا نماینده مردم نیستند ، فقط منافع نظام و خودشان را می بینند متاسفم برای یک جماعت به ظاهر نماینده مردم