قدس آنلاین-داود آتش افروز : یک سئوال! هنرمندان سینما و تلویزیون آیا همیشه سرکار هستند؟ زمانی را که سر فیلم یا پروژه ای نیستند چه می کنند؟آیا آنان دغدغه مالی دارند؟ با چند تن از بازیگران سینما و تلویزیون در این مورد گفتگو کردیم که جواب های آنان را در ذیل می خوانید:

هنرمندان سینما از دغدغه هایشان می گویند
  • عباس غزالی (بازیگر)

زمانی که سر کار نیستم خیلی سخت می گذرد  البته وقت خودمو با خوندن فیلمنامه و کتاب پر می کنم ....بلاخره در همه شرایط باید توکل داشت و به آینده امیدوار بود.

دغدغه همه ما که در سینما کار می کنیم  فقط کار است و نمی تونیم کار دیگه ای داشته باشیم...چرا که وقتی سر کلر هستیم 12 ساعت مشغول کار هستیم و مسلما نمی تونیم جایی دیگر کار کنیم وقتی هم سرکار نیستیم معلوم نیست چقدر بین پیشنهاد کاربعدی زمان داری که کاری رو انجام دهی.

باید مسئولین سینمایی کشور نگاه درستتری به همه  صنف سینما داشته باشند ...متاسفانه  کارشغل مارو تحت هیچ پوششی قرار نمی گیرد و وقتی بیکار هستیم بیمه بیکاری به ما تعلق نمی گیرد.در شرایط  بحرانی الان در سینما خیلی مشکل می شود نسبت به انتخاب کار وسواس نشان داد کار نکنی زندگی  نمی چرخه.

رامبد شکر آبی (بازیگر)

غیر از کار در زمینه بازیگری دیگه چکار می کنید؟

من از چند سال پیش  تهیه کنندگی وکارگردانی  باساخت تله فیلم " رها "  را هم تجربه کردم وپس از این کار فیلم " بازی سرنوشت " را ساختم.البته در هر دو کار کنار کارگردانی بازی هم داشتم.

با مشکلات مالی امروزه چه می کنی؟

راستش مسئله مالی همیشه دغدغه ی ما بچه های سینما بوده وهست . هرچه چه شرایط اقتصادی جامعه سختر شود تاثیر منفی آن در زندگی امثال ما بشدت نمود پیدا می کن

خوب به دلیل  کمبود  بودجه و رقبت کم سرمایه گذاری در سینما تولید کم می شود و به طبع چون ما از جایی دیگر غیر از سینما در آمدی نداری مجبور می شویم با مبالغ نه چندان مناسب قرارداد ببندیم.

  نگار فروزنده (بازیگر)

شما زمانی که سرکار نیستید چه می کنید؟

غیر از مطالعه چکار می توان کرد .و امید برای رسیدن روزهای خوب در سینما .... ورود فیلمنامه های قابل قبول و محکم...من هزینه های زندگیم را کار هنر تامین می کنم و با این شرایط حاضر مسلما لحظات سختی را پشت سر می گزارم...وقتی شما سر کاری به جای توجه به کارت باید نگران دادن یا ندادن دستمزدت باشی قطعا به کیفیت کارت لطمه وارد می شود.شغل ما با احساس و ذهن سرو کاردارد ...آهن که خالی نمی کنیم که اگر اینجا نشد برویم جای دیگر کار کنیم.

من 20 سال است که کار بازی میکنم قبلا کارها خوب بود و راحت دستمزد می دادند واحترام سر کارها وجود داشت و مخاطب هم از کار ما راضی بود.ولی الان خودتان بگوئید چند نفر از بازیگران خوب و پیش کسوت ما خانه نشین شده اند؟بزار راحت بگویم تهیه کننده امروز بوجه خوبی برای کار ندارد ولی باید کار کند کسی هم از او کیفیت نمی خواهد کمیت مهم است.تهیه کننده هم برای اینکه از بوجه برایش بماند از تازه واردها استفاده می کند . به عوامل دستمزد کم می دهد.در هنگام کار از سر و ته مخارج ضروری تولید می زندو...نتجه مورد پسند مخاطب قرار نمی گیرد.ما کی می توانیم دیگر مثل سمندریان داشته باشیم.مثل خسرو شکیبایی ...و ...آیا دوباره پیدا می شوند؟آیا ما قدر این استادان بنام هنر کشور را می دانیم .چرا تا وقتی زنده هستند به اوضاع آنان توجه نمی شود ...همین که می میرند تازه یادمان می آید که ای وای دیگه در میان ما نیستند.

رضاتوکلی (بازیگر)

من سالها ست در مقوله کارگردانی هم تجربیاتی دارم چند کار کوتاه ساختم .یک کار 16 میلمتری برای آموزش و پرورش کار کردم.مجموعه " گام آخر" را برای شبکه یک کار کردم و پخش شد.2 سال پیش فیلم سینمایی " سگ های پوشالی " را که نویسنده و تهیه کننده کارم هم بودم ساختم که  اکران  شد.

به نظر من این شرایط مالی روی زندگی همه اثر می گذارد ولی در کارما تاثیر بیشتری داشته است. اگر کار نباشد زندگی نمی چرخد چون ما از جای دیگری غیره از حوزه کارمان تامین مالی نمی شویم و الان تولید کم شده است و اکر فیلمی ساخنه نشود عوامل سینما بی کار می شوند.باور کن دخل ما با خرج مان نمی خواند فیثاغورث می کوید فشار به نقطه  ای برابراست با فشار به تمام نقاط ...خوب این قانون در اقتصاد ما نمود روشنی دارد بحران در اقتصاد کشور به روی همه چه سینمایی چه غیره سینمایی تاثیر منفی دارد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.