وزیر نفت گفت: بازگشت به قیمت های گذشته نفت دشوار است، ولی باید قیمت را در حدی که وضعیت جدید بازار اجازه می دهد، ترمیم کرد.

زنگنه: بازگشت به قیمت های گذشته نفت دشوار است
 

به گزارش ایرنا، بیژن نامدار زنگنه در حاشیه دیدار با وزیرخارجه ونزوئلا درباره موضع ایران در یکصد و شصت و ششمین اجلاس اوپک (پنجشنبه،٢٧ نوامبر) اظهار داشت: در آستانه اجلاس اوپک با بقیه اعضای اوپک تبادل نظر انجام می شود، اما اینگونه نیست که پیش از اجلاس هر کشوری موضع خود را اعلام کند.

وی افزود: مهم این است که همه اعضای اوپک به عنوان یک تن واحد نظرهای خود را در خلال این مشورت های دو و چند جانبه به یکدیگر نزدیک کنیم.

زنگنه با بیان اینکه هدف از این دیدارها نزدیک کردن نظرها به یکدیگر است، تصریح کرد: مهم این است که اعضای اوپک ضرورت تقویت همکاریها برای سامان دادن به وضعیت فعلی بازار را احساس می کنند و مسئولیت و رسالت اوپک این است که اقدام مناسبی انجام دهد.

به گفته وزیر نفت، هر کشوری متناسب با تولید نفت خود مسئولیتی دارد و امیدواریم بتوانیم با کشورهای غیر اوپک نیز در این زمینه همکاری داشته باشیم.

وزیر نفت درباره سفر وزیر خارجه ونزوئلا نیز گفت: به طور تاریخی نظرهای ایران و ونزوئلا بسیار بهم نزدیک است و همیشه همکاری صمیمانه ای میان دو کشور وجود دارد.

به گزارش روابط عمومی وزارت نفت، رافائل رامیرز وزیر امور خارجه ونزوئلا با هدف تقویت روابط دوجانبه و بحث در زمینه بازار نفت امروز وارد تهران شد و پس از دیدار با وزیر نفت کشورمان قرار است با حسن روحانی رییس جمهوری دیدار کند.

وی پس از دیدار با رئیس جمهوری تهران را به مقصد مسکو ترک می کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.