جلیل فخرایی: رئیس ارشد عقیدتی سیاسی های ارتش جمهوری اسلامی منطقه خراسان با انتقاد از نوع مرثیه سرایی های موجود در بیان واقعه عاشورا، ...

هنوز با حقیقت وجودی و معنوی عاشورا بسیار فاصله داریم

 پرداختن صرف به جنبه های عاطفی و احساسی این حماسه عظیم را کاری ضعیف و ناچیز در مقابل بیان عظمت آن روز بزرگ دانست.

حجت الاسلام والمسلمین عباس مقدسیان با ذکر این مبحث تأکید کرد: ما هنوز با بیان صحیح حقیقت وجودی و معنوی عاشورا بسیار فاصله داریم.وی همچنین روایت صحیح و قرائت و پرداختن به نکات معنوی حماسی و عرفانی درست از واقعه عاشورا را ضرورتی مهم در دستور کار شارحان و نیز مرثیه سرایان عاشورا دانست.

حجت الاسلام والمسلمین مقدسیان که در دومین سالگرد عروج ملکوتی تعدادی از کارکنان پایگاه پنجم رزمی هوانیروز که در سانحه سقوط بالگرد آن یگان به شهادت رسیده بودند، سخن می‌گفت، ضمن تجلیل از خدمات و مقام این عزیزان، یاد و خاطره آنان را گرامی داشت.

این مراسم با حضور امیر علی جهانشاهی فرمانده قرارگاه عملیاتی نزاجا در شمال شرق کشور،  جمعی از مسؤولان و فرماندهان ارتش و هوانیروز خراسان برگزار شد.گفتنی است، استاد خلبان مسعود شاه ویی، سرگرد سیدجعفر قاری، سروان هوبان مرتضوی، استوار علیرضا پیرمغان و مهندس مهدی مهدی زاده پنج شهیدی بوده اند که در سانحه هوایی سقوط بالگرد در 24 آبان ماه سال 1391 در حال حمل مجروح به بیمارستان طالقانی دچار حادثه شدند.

گفتنی است، علت اصلی سقوط این بالگرد نقص فنی بوجود آمده در آن بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.