دلارام عظیمی: اریک توهیر، رئیس باشگاه اینتر جمعه شب تصمیم مهمی گرفته و والتر ماتزاری را از سمت مربیگری این تیم اخراج کرده و روبرتو مانچینی را به جای او برگزید. مربی جدید نراتزوری قرارداد دو سال و نیمه ای با این تیم امضا کرد و روز شنبه در آپیانو جنتیله به رسانه ها معرفی شد.

«مانچو»  دوباره مربی اینتر شد

مانچو پیش از این مراسم در توئیتر پیامی ارسال کرد و گفت که این چالش جدیدی است و از بازگشت دوباره به جمع هواداران این تیم خشنود است. تصمیم توهیر نسبت به اخراج مربی سابق ناپولی روز جمعه صبح به ماتزاری اعلام و ساعتی بعد روی پروفایل رسمی باشگاه در توئیتر نمایان شد. توهیر به مربی جدید اینتر خوشامد گفته و مدعی شده که با مانچو این تیم دوباره به اوج قدرت بازخواهد گشت.” امروز تصمیم سختی برای اخراج والتر ماتزاری مربی تیم گرفتم. ما این تصمیم را با هیات مدیریه تیم به طور مشترک گرفتیم. تصمیم سختی بود. برای اینکه ماتزاری همواره از انتخاب های باشگاه حمایت کرد و با اشتیاق و باور زیاد خودش را وقف باشگاه کرد. می‌خواهم از همه زحمات او تشکر کنم. به هر حال هدف ما این است که اینتر را به اوج قله اروپا برسانیم و برای همین از حضور روبرتو مانچینی خوشحال هستم. دوران کاری او در اینتر و تیم های دیگر برای همه روشن است. تجربه بین المللی او و انگیزه اش برای موفقیت های فراوان، تیم را به سطح بالاتری خواهد برد.”

 البته توهیر روز جمعه تصمیم به اخراج ماتزاری نگرفت. او از چند هفته پیش به فکر ایجاد تحول در اینتر بوده و می‌دانست که تیمش نمی تواند با این وضعیت در لیگ ادامه دهد. او تا پیش از بازی با فیورنتینا دراین مورد فکر کرد و تنها بعد از شکست در فلورانس تصمیم به اجرا کردن این فکر گرفت. مرد شماره یک اینتر از ماسیمو موراتی مشورت خواست. موراتی هم نام مانچینی و لئوناردو و زنگا را که همگی بدون تیم بودند، به توهیر داد. ماتزاری ظهر روز جمعه به آپیانو رفت تا وسایل شخصی اش را بردارد. این اولین باری است که او در حرفه کاری اش اخراج می‌شود. مانچینی برای داربی روز 23 نوامبر هدایت تیم را برعهده خواهد گرفت. موراتی، رئیس سابق باشگاه هم در مورد ماتزاری گفت:” برای او متأسفم. مسلماً او هرچه در توان داشت برای اینتر انجام داده بود. با مانچینی به افتخارات بزرگی دست یافتیم. او مربی خوبی است و خیلی سخت کار می‌کند.”

موراتی همچنین گفت که توهیر قصد انجام این کار را داشته و او هیچ پیشنهادی به وی نداده است. مانچو که هفته آینده 50 ساله خواهد شد، بعد از شش سال ونیم به نیمکت اینتر بازمی گردد. او بعد از شکست مقابل رم در ماه مه 2008 که منجر به قهرمانی جلوروسی در جام حذفی شد، از سمت خود اخراج شده بود. مانچینی در زمان هدایت اینتر، سه اسکودتو متوالی برای این تیم کسب کرد و تنها مربی تاریخ این باشگاه است که توانسته به چنین افتخاری دست یابد.

اینتر درزمان او دو بار قهرمان جام حذفی ایتالیا و دو بار فاتح سوپرجام ایتالیا شده بود، ولی در چمپیونزلیگ نتایج خوبی کسب نکرد. اینتر با مانچو هرگز نتوانست در این رقابتها از مرحله یک چهارم نهایی فراتر برود. او با منچسترسیتی قهرمان لیگ برتر و قهرمان یک جام حذفی انگلیس و یک کامیونیتی شیلد شده و آخرین افتخارش در عرصه مربیگری در جام حذفی ترکیه با گالاتاسرای بود. والتر زنگا همواره اعتراف کرده بود که آرزویش نشستن روی نیمکت اینتر است. او این بار هم نتوانست به آرزویش برسد. او در اکانت توئیترش نوشت:” آنها این طور تصمیم گرفتند. من شانس انتخاب داشتن و تحقق رویایم را داشتم. حیف! شاید در یک زندگی دیگر به این خواسته برسم.”

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.