کاظم جلالی گفت: ما قائل هستیم که شخصیت‌هایی مثل آقای ناطق‌نوری چهره‌های ملی هستند. گفت‌وگو‌هایی هم با آقای ناطق انجام شده و امیدواریم که از ظرفیت‌های ایشان بتوانیم بیشتر در ادامه مسیر خودمان استفاده کنیم.

رایزنی با ناطق برای تشکیل حزب لاریجانی/به عنوان یک حزب در آینده اعلام موجودیت خواهیم کرد

به گزارش خبرگزاری تسنیم، کاظم جلالی رئیس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت در گفت‌وگو با روزنامه شرق در تشریح جزئیات حزب منتسب به علی لاریجانی و حضور این حزب برای پر کردن خلا موجود پس از درگذشت آیت‌الله مهدوی‌کنی اظهار داشت: به‌نظر من این مسیر باید طی شود. جریانی که به‌عنوان رهروان ولایت در مجلس نهم شکل گرفت پیش‌قراول اعتدالگرایی در کشور بود و بیشترین هزینه را هم برای اعتدالگرایی پرداخت کرد. ریشه‌های این جریان را باید در فضای سیاسی بعد از سال88 و به‌خصوص در سال‌های 89، 90، 91 و 92 دنبال کرد. در واقع قبل از انتخابات مجلس، حین انتخابات مجلس، جریان انتخابات هیات‌رییسه مجلس و نحوه مدیریت عمومی مجلس که با مساله ریاست مجلس متفاوت است را باید در کنار هم قرار دهید و آن‌گاه خواهید دید که این جریان، یک جریان عقلانی و اعتدالی از درون جریان اصولگرایی است که قائل است باید به‌جای حاشیه‌ها، به مسایل و مشکلات اصلی کشور پرداخته شده و از شعارگرایی دوری شود.

وی افزود: این جریان معتقد است که باید به‌واقع دلسوز مردم بود و با تعامل و همدلی مسایل را به پیش برد. بنابراین ما فکر می‌کنیم که این جریان می‌تواند یک جریان پیشرو باشد و تلاش‌هایی هم درحال صورت‌گرفتن است تا این جریان در قالب یک جبهه و حتی یک حزب، روند کار خودش را ادامه دهد.

رئیس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت در پاسخ به سوالی مبنی بر کوتاه‌مدت بودن یا بلندمدت بودن این پروسه تصریح کرد: بخشی از کارها مدت‌هاست آغاز و پیگیری شده و الان هم درحال پیگیری است. فکر می‌کنم که در ماه‌های آینده اخبار جدیدی را اعلام خواهیم کرد. بنای ما بر این نیست که با تکیه بر پروپاگاندا و فشار رسانه‌ای خودمان را بزک کنیم. بلکه به‌دنبال این هستیم که این جریان که به شکل واقعی شکل گرفته، چارچوب‌های خود را مستحکم کند و براساس این استحکام فعالیت‌های خود را ادامه دهد.

جلالی در رابطه با ظرفیت حزب منتسب به لاریجانی برای بازگشت چهره‌هایی همچون ناطق‌نوری به عرصه فعالیت سیاسی، گفت: ما قائل هستیم که شخصیت‌هایی مثل آقای ناطق‌نوری چهره‌های ملی هستند. گفت‌وگو‌هایی هم با آقای ناطق انجام شده و امیدواریم که از ظرفیت‌های ایشان بتوانیم بیشتر در ادامه مسیر خودمان استفاده کنیم.

‌‌وی در خصوص زمان احتمالی اعلام موجودیت حزب، خاطرنشان کرد: ما به‌عنوان یک جریان موجودیت داریم و الان هم در حال فعالیت هستیم و تا الان هم بیشترین هزینه را پرداخته‌ایم. ولی به‌عنوان یک حزب انشاءالله در آینده نه‌چندان‌دور اعلام حضور خواهیم کرد.

رئیس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت پیرامون نسبت این حزب با دولت یازدهم تصریح کرد: ما با دولت آقای روحانی در مشی اعتدالگرایی مشترک هستیم. مبنای ما هم بر این است که کشور بر اساس یک روند صحیح اداره و از جاروجنجال‌های حاشیه‌ای پرهیز شود. به تعبیر مقام‌معظم‌رهبری باید به مسائل اصلی کشور پرداخت و مسائل فرعی را اصلی نکرد. بر این اساس نسبت ما با دولت این خواهد بود که دولت را در چارچوب‌های اصیل انقلاب و نظام همراهی کنیم.

جلالی در پاسخ به سوالی در رابطه با نقش این حزب در انتخابات مجلس دهم، خاطرنشان کرد: الان هنوز نمی‌شود درباره انتخابات و آینده به‌وضوح صحبت کرد. باید دید چه جریاناتی در کشور شکل می‌گیرند و قرار است چگونه عمل کنند، الان برای اظهارنظر درباره ابعاد مختلف انتخابات زود است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است چهره‌ای مثل آقای ناطق، حلقه وصل حزب شما به‌عنوان معتدلین اصولگرا با طیف حامیان دولت به‌عنوان معتدلین غیراصولگرا باشد؟ اظهار داشت: آقای ناطق که فعلا از هرگونه حضور در صحنه‌های سیاسی پرهیز می‌کند. بنابراین باید منتظر باشیم و ببینیم که ایشان چه تصمیمی خواهد گرفت و آیا هنوز هم تمایل دارند که در کنار بنشینند یا قصد ورود به صحنه را دارند. چون این مساله هنوز مشخص نیست. اما چهره‌ای مثل ایشان با تجربه گرانسنگی که دارند حتما می‌توانند در مشی و منش جریان‌های سیاسی داخل کشور تاثیرگذار باشند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.