براساس نتایج یک نظرسنجی از بین بیش از یک هزار و 200 نفر از اعضای هیات علمی و استادان دانشگاه ها، 84 درصد اعتقاد دارند «فخرالدین احمدی دانش آشتیانی» گزینه مناسبی برای تصدی سمت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.

84 درصد دانشگاهیان آشتیانی را گزینه مناسبی برای وزارت علوم می دانند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، این نظر سنجی توسط شرکت «دانش بنیان سروش آینده ایرانیان» مجری پژوهش های اجتماعی و فرهنگی انجام شده و جمعی از اساتید طراز اول پژوهش های اجتماعی کشور بر روند انجام آن، نظارت علمی و روشی داشته اند.

براساس نتیجه این نظرسنجی تنها 16 درصد از افراد شرکت کننده وزیر جدید پیشنهادی علوم را فرد مناسبی برای تصدی وزارت علوم ندانسته اند.

داده های این نظرسنجی از طریق یک سیستم ایمن سنجش تحت وب و توسط ارتباط ایمیلی با اساتید دانشگاه های دولتی سراسر کشور جمع آوری شده است.

تعداد پاسخگویان به پرسشنامه اینترنتی در طی چهار روز انجام این مطالعه، یک هزار و 250 نفر بوده است.

رییس جمهوری هفته گذشته «فخرالدین احمدی دانش آشتیانی» را برای کسب رای اعتماد به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد و قرار است جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی علوم روز سه شنبه 27 آبان ماه برگزار شود.

49 درصد از پاسخ دهندگان به سوالات رتبه استادیار، 24 درصد رتبه دانشیار، 16 درصد مربی و 12 درصد رتبه استادی داشته اند.

از سوی دیگر و براساس نتایج این نظرسنجی، 97 درصد از شرکت کنندگان می گویند وزیر علوم باید «چهره ای دانشگاهی و علمی» باشد. همچنین 97 درصد از شرکت کنندگان معتقد بوده اند که وزیر آینده علوم باید برنامه هایی را که حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در زمان انتخابات ریاست جمهوری وعده آن را داده بود، دنبال کند.

82 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی معتقد بوده اند که وزیر علوم باید «یک چهره مدیریتی شناخته شده» باشد و تنها 16 درصد معتقد بوده اند که سکاندار آموزش عالی کشور باید «چهره شناخته شده سیاسی » باشد. همچنین نتایج این نظرسنجی نشان می دهد که 51 درصد از استادان دانشگاه ها معتقد هستند وزیر علوم باید «با انر‍ژی و جوان» باشد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.