مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز سه‌شنبه بررسی صلاحیت فخرالدین احمدی دانش آشتیانی وزیر پیشنهادی علوم ، تحقیقات و فن‌آوری را در دستور کار قرار داد.

دفاع روحانی از«دانش»و سخنان مخالف‌وموافق
به گزارش (ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس‌جمهور از همان دقایق پیش از بررسی صلاحیت برای دفاع از احمدی آشتیانی و با خیر مقدم علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در مجلس حضور یافت، در حالی که اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور و ابوترابی‌فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی او را همراهی می‌کردند.

به گزارش ایسنا رئیس‌جمهوردر سخنرانی خود تاکید کرد که من در انتخاب وزیر بر خلاف آنچه برخی رسانه‌ها شایعه می‌کنند، تحت تاثیر فشار گروه سیاسی یا شخصی نیستم و تحت تاثیر فشار گروهی کاری انجام نمی‌دهم.

به گزارش ایسنا، قاسم جعفری و علیرضا زاکانی در مخالفت با وزیر پیشنهادی علوم و باقر شریعتی و عبدالکریم هاشمی نخل ابراهیمی در موافقت با وزیر پیشنهادی علوم سخنرانی می‌کنند. دو نماینده موافق دانش آشتیانی بخشی از وقت خود را به محمدرضا تابش و علی مطهری داده‌اند.

اظهارات مخالفان و موافقان به شرح زیر است:

چرا همه وزرای پیشنهادی از گروه آقای معین هستند ؟

به گزارش ایسنا، قاسم جعفری سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در سخنانی در مخالفت با وزیر پیشنهادی علوم ابراز عقیده کرد که همه وزرای پیشنهادی علوم از گروه وزیر دوران اصلاحات و تیم آن‌ها هستند.

گویا وزارت علوم سهم حزب مشارکت منحله است

سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نیز در سخنانی در مخالفت با وزیر پیشنهادی علوم گفت: گویا وزارت علوم سهم حزب مشارکت منحله است.

کاری نکنیم خاطره بدی از مجلس نهم در ذهن مردم باقی بماند

از سوی دیگرعلی مطهری نماینده مردم تهران که در دفاع از وزیر پیشنهادی علوم سخن می‌گفت از نمایندگان مجلس خواست کاری نکنند که از مجلس نهم خاطره بدی در ذهن مردم باقی بماند.

بعد از اظهارات علی مطهری در دفاع از صلاحیت وزیر پیشنهادی علوم، رییس‌جمهور جلسه علنی مجلس را ترک کرد.

مطهری سعی دارد مجلس نهم را با مجلس ششم مقایسه کند

به گزارش ایسنا علیرضا زاکانی نماینده تهران در مجلس و دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی نیز در مخالفت با دانش آشتیانی وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فن‌آوری، با انتقاد به بخشی از نطق علی مطهری گفت: مطهری سعی دارد مجلس نهم را با مجلس ششم مقایسه کند؛ تعجب می‌کنم، آقای آشتیانی و 119 استاد دیگر در7 بهمن 82 بیانیه رسمی را امضا و تأکید کردند به نفع متحصنان مجلس ششم روزه سیاسی می‌گیرند. در بیانیه جبهه مشارکت آمده بود تحصن مجلس ششم نقطه عطفی در توسعه سیاسی کشور است و دانش آشتیانی عضو همین جبهه مشارکت است.

بگذاریم دولت کارش را بکند

هم‌چنین محمدرضا تابش یک نماینده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی در سخنانی در موافقت با وزیر پیشنهادی علوم، ز نمایندگان خواست اجازه دهند دولت کارش را بکند و به وزیر پیشنهادی علوم رای دهند.

به دانش آشتیانی که سابقه جبهه و جنگ دارد اعتماد کنیم

سید عبدالکریم هاشمی نخل ابراهیمی نماینده مجلس شورای اسلامی در سخنانی در موافقت با وزیر پیشنهادی علوم با اعتقاد به اینکه کشور به آرامش نیاز دارد اظهارکرد: ما باید به دانش آشتیانی که سابقه جبهه و جنگ دارد و مدیری دانشگاهی است اعتماد کنیم.

نمایندگان در صحبت‌هایشان بیشتر به حاشیه‌ها پرداختند

به گزارش ایسنا، فخرالدین دانش‌آشتیانی که به عنوان وزیر پیشنهادی علوم در جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس صحبت می‌کرد نیزپس از سخنان مخالفان و موافقان گفت: متأسفانه مسائل حاشیه‌ای در بیان با موافقان و مخالفان بیشتر مطرح شد و فرصت نشد که به برنامه‌های اجرایی و علمی به چالش کشیده شود.

پس از اظهارات فخر‌الدین احمدی دانش آشتیانیرای گیری مجلس برای صلاحیت وی به عنوان وزیر پیشنهادی علوم انجام شد و با آغاز رای گیری اعضای کابینه یازدهم جلسه علنی مجلس را ترک کردند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.