قدس آنلاین،الف.زمینی؛ عدم رای اعتماد به دانش و سومین پیروزی متوالی تیم فوتبال کشورمان برابر کره جنوبی از مهمترین خبرهای روزنامه های امروز بودند.

از "گاف روزنامه هفت صبح" و "کارلوس کُره کش" تا "جهان در انتظار سوم آذر"

مخالفت با چهارمین وزیر پیشنهادی رئیس جمهور

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به فخرالدین احمدی‌ دانش‌آشتیانی برای تصدی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رای اعتماد ندادند. در این میان روزنامه هایی همچون "قدس"، "همشهری"، "جام جم"، "ابرار" و ... بدون جانب داری خاصی، در تیترهای خود صرفا به انتشار خبر مذکور پرداختند.

روزنامه "قدس" در یکی از تیترهای فرعی خود نوشت: "مخالفت با چهارمین وزیر پیشنهادی رئیس جمهور"

"همشهری" نیز نوشت: "چهارمین گزینه وزارت علوم هم رد شد"

روزنامه "جام جم" هم با بیان اینکه مهلت 3 ماهه سرپرستی وزارت علوم، فردا پایان می یابد؛ در تیتر یک خود نوشت: "وزارت علوم در بن بست سرپرستی"

تیتر روزنامه "ابرار" نیز به این شرح است: "مخالفت مجلس با دانش"

***

نه دوباره به شوخی دوباره

در این میان روزنامه های منتقد و حامی دولت؛ تیترهایی جالبی در این خصوص داشتند.

روزنامه "جوان" که از روزنامه های منتقد دولت محسوب می شود، با بیان اینکه "رای «نه» نمایندگان رکورد فتنه ستیزی مجلس را شکست"؛ در تیتر یک خود نوشت: "500 روز خاکستری در وزارت علوم با مهره های سوخته"

این روزنامه از قول روحانی تیتر می زند: "لجبازی واژه مناسبی برای دولت و مجلس نیست"

"کیهان" نیز که از منتقدان جدی گزینه های رئیس جمهور برای وزرات علوم محسوب می شود؛ با بیان اینکه "171نماینده به وزیر پیشنهادی علوم رای منفی دادند" در تیتر خود نوشت: "ادامه بلاتکلیفی وزارت علوم با اصرار دولت بر گزینه های افراطی"

"وطن امروز" نیز که پیش از این گزینه های مطرح شده برای وزرات علوم را شوخی روحانی با مجلس می دانست؛ امروز نیز اینگونه تیتر زد: "نه دوباره به شوخی دوباره"

روزنامه "عصرایرانیان" نیز تیتر زد: "و این یکی هم رای نیاورد"؛ این روزنامه در صفحه اول خود به طرح سئوالی پرداخته است که خودش هم پاسخ آن را داده است. در عصرایرانیان می خوانیم: "چرا مجلس به وزرای پیشنهادی علوم اعتماد نمی کند؟" و در پاسخ می خوانیم: "ارتباط با فتنه گران و براندازان مهم ترین علت مخالفت نمایندگان با وزیر پیشنهادی است"

روزنامه الکترونیکی "شما" هم تیتر یکی به این شرح داشت: "وحدت اصولگرایان در نه به فتنه"

تیتر دیگر روزنامه های منتقد دولت به این شرح است:

سیاست روز: "نقدی مشفقانه برای رئیس جمهوری که روی واژه لجبازی خط قرمز می کشد: تعامل، تدبیر می خواهد"

رسالت: "مجلس بار دیگر به وزیر علوم غیرمعتدل رای نداد"

***

چهارمین «نه»

روزنامه "ایران" با تیتر "قفل وزارت علوم بسته ماند" به استقبال این خبر می رود؛ دیگر روزنامه های حامی دولت در این خصوص تیترهایی به این شرح داشتند:

روژان: "«نه» چهارم!"

آرمان امروز: "چهارمین «نه»"

آفتاب یزد: "نمایش «فیلم» تکراری در مجلس"

اعتماد: "این تیتر تکراری است!"

شرق: "دانش افتاد"

شهروند: "دانش هم افتاد"

***

گاف روزنامه هفت صبح

در این میان روزنامه "هفت صبح" گافی به این شرح داشت: "مرد پنجم هم رای نیاورد"؛ این روزنامه می نویسد: "مجلس دیروز به دانش آشتیانی برای وزارت علوم رای اعتماد نداد. دانش آشتیانی پنجمین فردی بود که برای این وزارتخانه معرفی شده است."

این در حالی است که رئیس‌جمهور پیش از این «جعفر میلی‌منفرد»، «رضا فرجی‌دانا» و «محمود نیلی‌احمدآبادی» را به عنوان وزرای پیشنهادی علوم به مجلس معرفی کرده بود که میلی‌منفرد نتواست از پارلمان رأی اعتماد بگیرد، اما فرجی‌دانا پس از کسب رأی اعتماد مجلس در آبان‌ماه سال گذشته تنها 10 ماه سکاندار این وزارتخانه بود چراکه وکلای ملت مردادماه سال جاری به دلیل انتصابات وی و عملکردش در این وزارتخانه رای اعتماد خود را پس گرفتند.

********

جهان در انتظار سوم آذر

روزنامه "قدس" در یکی از تیترهای خود از قول "ظریف" می نویسد: "پیشرفت مذاکرات به اراده سیاسی طرف مقابل بستگی دارد"

روزنامه اقتصادی "آسیا" نیز که همواره دید مثبتی به روند مذاکرات دارد؛ در تیتر خود می نویسد: "سوم آذر؛ روز پیروزی ملی/ آمریکا می خواهد کار را در وین تمام کند"

روزنامه "ایران" در تیتر یک خود می نویسد: "جهان در انتظار نتایج مذاکرات وین"؛ در این روزنامه از قول "ظریف" می خوانیم: "امیدوارم سوم آذر، روز پیروزی ملی باشد" (این جمله ظریف تیتر یک روزنامه های اطلاعات، اسرار و جمهوری اسلامی هم بود.)

"ابتکار" هم با اشاره به اینکه آخرین دور گفتگوهای ایران و 1+5 در کانون توجه رسانه هاست؛ در تیر یک خود نوشت: "جهان در انتظار سوم آذر"

روزنامه "رسالت" نیز از قول وزیر خارجه کشورمان در تیتر یک خود می نویسد: "زیاده خواهی نکنند به توافق می رسیم"

********

کارلوس کُره کش

برد تیم ملی فوتبال کشورمان برابر کره؛ نیز بازتاب هایی را در روزنامه های کشور داشت.

روزنامه "قدس" در این خصوص نوشت: "آزمون خوب تیم ملی"؛ اشاره این روزنامه به سردار آزمون زننده تنها گل بازی دو تیم ایران و کره نیز می باشد.

اکثر روزنامه های ورزشی در تیترهای خود به این موضوع اشاره داشتند که این سومین برد متوالی تیم ملی فوتبالمان برابر کره جنوبی بوده است.

90: "کارلوس کُره کش!"

گل: "کره سوبله شد!"

ایران ورزشی: "طبق معمول"

استقلال: "ایران مقابل کره هت تریک کرد/ کروش سوبله شد"

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.