امام جمعه مشهد مقدس گفت: ۴۰ سال فداکاری امام سجاد(ع) رمز اصلی ماندگاری کربلا در دل شیعه است.

۴۰ سال فداکاری امام سجاد(ع) رمز اصلی ماندگاری کربلا است

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، آیت‌الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز در مراسم عزاداری و سوگواری امام سجاد (ع) در حرم مطهر رضوی، با اشاره به اینکه هدف اصلی پیامبران و ائمه هدایت زندگی انسان به یک مسیر سعادتمند بوده است اظهار کرد: هدایت انسان و اراده پروردگار در یک مسیر مورد ارزیابی قرار نمی‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه هنوز ابعاد بسیار زیادی از واقعه عاشورا برای بشر غیر قابل درک است تصریح کرد: باید زندگی اهل بیت به صورت دقیق مورد تحلیل و بررسی قرار بگیرد، زندگی اهل بیت‌(ع) برای ما یک چراغ روشن است.

امام جمعه مشهد مقدس تصریح کرد: باید نگاه ظاهری ما به اهل بیت(ع) تغییر پیدا کند ما باید اهل بیت را به صورت دقیق بررسی کنیم، نقش امام سجاد(ع) در واقعه عاشورا بسیار پر رنگ است و در این زمینه ما باید این نکات را مد نظر قرار دهیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: در واقع 40 سال رشادت و قهرمانی امام سجاد (ع) در جهت زنده ماندن عاشورا به واسطه یک بیماری مقطعی و مصلحتی برای دوام امامت نادیده گرفته می‌شود.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به اینکه نقش هدایت‌گری امام سجاد (ع) در تاریخ غیر قابل انکار است، تصریح کرد: باید در جامعه اسلامی با این باور‌ها مبارزه کرد، نقش امام سجاد (ع) در عرصه ارشاد و هدایت نسل‌ها در طول تاریخ‌‌ همان نقش امام مجتبی (ع) و امام حسین (ع) است.

امام جمعه مشهد مقدس با تاکید بر اینکه کربلا عامل بقای دین است، گفت: کربلا 3 رهبر داشت که یکی از آن‌ها امام سجاد (ع) است، امام سجاد (ع) چهل سال روی این حادثه کار کرد تا کربلا به یک انقلاب در عمق دل شیعه تبدیل شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه کربلا به یک انقلاب مهم در دل شیعه تبدیل شده است تصریح کرد: تمامی این وابستگی‌های امروز ما به واقعه عاشورا بر اثر تلاش‌های امام سجاد (ع) شکل گرفته است.

انتهای پیام/ آ

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.