دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با دعوت از طلاب و بسیجیان برای مقابله علمی و اعتقادی با گروه­‌های انحرافی و تروریسم گفت: امروز فضای مجازی، جبهه نبرد واقعی اندیشه‌ها است.

محسن رضایی از تلاش عده‌ای برای دولتی کردن بسیج گفت
hamid forootan-6-133.jpgبه گزارش  ایسنا، دکتر محسن رضایی در یادواره شهدای لواسانات که در حوزه علمیه امام حسن مجتبی(ع) لواسان برگزار شد با گرامیداشت سالگرد فرمان امام خمینی (ره) برای تشکیل بسیج مستضعفین گفت: در طول 40 ساله گذشته دو حادثه در ایران موجب شگفتی جهانیان شده است، یکی پیروزی ملت ایران در برابر پرقدرت ترین طاغوت و رژیم در منطقه که طی آن مردم مسلمان ایران به رهبری امام خمینی(ره) بر استبداد شاه پیروز شدند، دومین شگفتی پیروزی ایرانیان با دست خالی بر تهاجم صدام و ارتش بعث است که با وجود پشتیبانی آمریکا و شوروی و دهها کشور از عراق، مقاومت ملت ایران، نتیجه داد و به نصر الهی منجر شد.

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس، در ادامه با طرح این پرسش که رمز و راز آن پیروزی‌ها چه بود و چطور توانستیم بزرگترین طاغوت و مجهزترین ارتش منطقه را شکست دهیم، گفت: این پیروزی­‌ها اولا به خاطر این بود که نیرویی عظیم از درون جوانان ایران جوشیدن گرفته بود و فطرت مردم ما بیدار شده بود و این بیداری انرژی معنوی بزرگی را موجب شد. دوم اینکه مردم و اسلام به مثابه دو روی سکه بودند و هنر امام امت این بود که این دو را به یکدیگر نزدیک کرد و با اتحاد کلمه مردم و ایمان آنها، آن انفجار نور را پدید آورد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به فواید مردمی کردن امور در جامعه گفت: مردمی و اسلامی کردن امور زندگی، اقتصاد، صنعت وکشاورزی مهترین پیام انقلاب بوده و اگر به همین موج بیداری های اسلامی در کشورهای منطقه نگاه کنید، می بینید به هر میزان که در رابطه مردم و اسلام فاصله افتاده، این حرکت ها ناتمام مانده‌اند.

دکتر محسن رضایی گفت: دشمنان انقلاب هم این واقعیت را فهمیده‌اند و در پی ایجاد فاصله و کمرنگ کردن هر یک از این مفاهیم هستند. عده­‌ای می‌خواهند دین را از مردم بگیرند و با تهاجم فرهنگی به خیال خود به کمرنگ کردن اعتقادات مردم رو آورده‌اند و عده‌ای مانند القاعده و داعش می‌خواهند دین بدون مردم را ترویج کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه اندیشه حضرت امام(ره) یکپارچگی دین و مردم است گفت: حلقه وصل و اتصال این دو «ولایت» است. بدون ولایت فقیه در ایران، دموکراسی پدید نمی‌آمد و بسیج هم به عنوان مردمی کردن امور زندگی، از این اندیشه به وجود آمد.

فرمانده سپاه در دوران دفاع مقدس با پرداختن به اتقافات مهم سالهای نخست تشکیل بسیج گفت: عده‌ای به دنبال دولتی کردن بسیج بودند و عده‌ای هم به دنبال آن بودند که بسیج مستقل از سپاه باشد ولی پاسداران و بسیجیان با نثار خون خود در کنار هم صفحه‌های افتخارآمیز دفاع را رقم زدند.

وی افزود: این شجره طیبه به سرعت رشد کرد و موجب شگفتی همگان شد. محیط بسیج و فرهنگ و ادبیات حاکم بر آن که حاکی از برادری، اخلاق، صمیمیت و پاکی بسیجیان بود، سرمایه بزرگی شد که می توانست مشکلات کشور را از پیش پا بردارد و متاسفانه امروز کمتر به آن پرداخته می شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امروز دشمنان اندیشه امام (ره) با ایجاد انحراف، اختلاف و تفرقه در صفوف امت اسلامی به میدان آمده‌­اند. در این مقطع مسئولیت همه ما سنگین‌تر است. باید این پرچم را که بر افراشته ایم، مستحکم‌تر به اهتزاز در آوریم.

رضایی افزود: برای انتشار اندیشه امام و مقابله با دشمنی‌ها، طلاب و روحانیت با همین فرمول کارآمد مردمی کردن، به میدان بیایند. امروز تروریست‌های تکفیری‌ها با استفاده از امکانات رسانه‌ای و اینترنت در پی ایجاد چهره مخدوش از اسلام هستند و طلاب و جوانان ما می‌توانند در حجره­‌ها و خانه‌هایشان به وسیله اینترنت با روشنگری و دفاع معقولانه، از اسلام و انقلاب دفاع کنند. امروز فضای مجازی، جبهه نبرد واقعی اندیشه‌ها است و باید حقانیت خود را با این امکانات، بار دیگر اثبات کنیم.

پیش از سخنان دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام در این مراسم، حجت‌الاسلام علی اکبر ناطق نوری، تولیت حوزه علمیه امام حسن مجتبی(ع) به صورت نمادین کارت عضویت در بسیج را از دست فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس، دریافت کرد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.