نمایندگان دولت، مجلس، کارشناسان محیط زیست و بخش کشاورزی با حضور در برنامه مناظره "راهکارهای احیای دریاچه ارومیه" را بررسی می کنند.

احیای دریاچه ارومیه به "مناظره" گذاشته می شود


به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی برنامه "مناظره"، محوری ترین بحث برنامه پنجاه و هفتم" ارزیابی راهکارهای موجود برای احیای دریاچه ارومیه" خواهد بود.

نجات دریاچه ارومیه از بحران فعلی جزء مواردی است که پس از شکل گیری دولت فعلی تاکید زیادی بر آن شده است و کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه با مدیریت معاون اول رئیس جمهور و در ذیل آن کارگروه ستادی تشکیل شد که از ابتدا طرح ها وجلسه هایی مبنی بر احیای این دریاچه را مدنظر داشته اند.

در راستای این طرح تا کنون 26 مصوبه برای احیای دریاچه ارومیه به تصویب رسیده است که از این میان می توان به استفاده آب یک سری از رودخانه ها مانند ارس ، زرینه رود، تغییر الگو کشت کشاورزی اطراف دریاچه و طرح نکاشت یا بهکاشت اشاره کرد.

موضوع نظرسنجی این هفته برنامه مناظره "به نظر شما دولت در مواجهه با پدیده خشکسالی دریاچه ارومیه کدام گزینه را در اولویت قرار دهد؟" خواهد بود؛ که علاقمندان می توانند از هم اکنون با ارسال گزینه مورد نظر به سامانه پیامکی 300001  در این بحث مشارکت کنند.

1-    احیای دریاچه ارومیه    2- معیشت کشاورزان منطقه

تهیه کنندگی این برنامه را علیرضا اسکندری برعهده دارد که روز جمعه 7 آذر ماه ساعت 16:30 روی آنتن شبکه یک سیما می رود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.