قدس آنلاین-ایلام: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام گفت: برای حفاظت بهتر از محیط زیست استان، مشارکت دانش آموزان و معلمان امری ضروری است.

ضرورت مشارکت دانش آموزان و معلمان ایلامی در حفاظت از محیط زیست

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، غلامحسین کاظمی در دیدار با مدیرکل آموزش وپرورش استان ایلام با بیان اینکه حفاظت از محیط زیست وظیفه یک سازمان یا نهاد نیست، اظهارداشت: این امر مستلزم همکاری همه جانبه اقشار مردم بویژه دانش آموزان، معلمان و دبیران است که امیدواریم به نتایج مورد نظر در این زمینه دست یابیم.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ سازی و افزایش نقش دانش آموزان درحفاظت از محیط زیست مؤثر است، افزود: با توجه به جمعیت بالای نیروی جوان در کشور، امید است دوست داران طبیعت به خصوص دانش آموزان با حضور موثر خود در راستای حفاظت از محیط زیست نقش مثبت و سازنده ای اعمال کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام مشارکت دانش آموزان و معلمان در حفاظت از محیط زیست را امری ضروری دانست و تأکید کرد: هدف از آموزش محيط زيست، پرورش افرادي فعال و آگاه نسبت به مسائل زيست محيطی و ايجاد حس مسئوليت در آنان، جهت حفاظت و حمايت از آن است.

مدیرکل آموزش وپرورش استان ایلام نیز در این نشست با بیان اینکه تشویق دانش آموزان به یادگیری و مطالعه در زمینه حفاظت از محیط زیست می تواند در دستیابی به اهداف مدیریتی برای حفظ و حمایت از محیط زیست کمک موثری کند، گفت: آشنایی دانش آموزان با مطالب زیست محیطی در مقاطع مختلف تحصیلی می تواند حس مسئولیت پذیری در حفاظت از محیط زیست را در آن ها تقویت کند.

علی بیرانوند با اشاره به فعالیت 1200 مدرسه در سطح استان، اظهار داشت: مهمترين راهكار برای افزايش نقش دانش آموزان در زمینه حفاظت از محیط زیست ایجاد فضای سبز در مدارس، پاکسازی طبیعت، گردش علمی و بازدید از مناطق آلوده می باشد.

گفتنی است در این جلسه بر اجرای مفاد تفاهم نامه فی مابین دو دستگاه تأکید و مقرر شد جلسات کارشناسی در راستای اجرای مطلوب برنامه ها بصورت مستمر برگزار گردد.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.