دهمین اجلاس وزرای اطلاع‌رسانی کشورهای اسلامی طی روزهای دهم تا سیزدهم آذرماه به میزبانی کشورمان در تهران برگزار می‌شود.

اجلاس وزیران اطلاع‌رسانی کشورهای اسلامی این هفته در تهران

محمد خدادی مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) در گفتگو با خبرنگار مهر، از برگزاری دهمین اجلاس وزرای اطلاع‌رسانی کشورهای اسلامی در تهران و در هفته جاری خبر داد و با بیان اینکه بعد از سال ۱۳۷۸ این دومین باری است که کشورمان میزبان این اجلاس خواهد بود، گفت: این اجلاس با شعار «همگرایی رسانه‌های کشورهای اسلامی برای آرامش و امنیت در جهان اسلام» به مدت ۴ روز (از ۱۰ تا ۱۳ آذر) در محل هتل آزادی برگزار خواهد شد.

مدیر دبیرخانه و ستاد اجرایی این اجلاس، ایجاد ظرفیت‌های بهینه ارتباطی و مدیریت هماهنگ رسانه‌ای میان کشورهای اسلامی، هم‌افزایی کشورهای اسلامی برای نشان دادن واقعیت چهره اسلام به عنوان دین مهربانی، صلح و دوستی را از اهداف اجلاس وزرای اطلاع‌رسانی کشورهای اسلامی عنوان کرد و افزود: در حاشیه این اجلاس، کارگاه‌های آموزشی نیز برای تربیت نیروهای رسانه‌ای کشورهای اسلامی و استفاده از ظرفیت‌های بومی و منطقه‌ای و همچنین ابزارهای نوین ارتباطی برپا خواهد شد.

مدیرعامل ایرنا اضافه کرد: مسئله‌ای که اهمیتی دوچندان به اجلاس امسال وزرای اطلاع‌رسانی کشورهای اسلامی داده است، درگیری‌هایی است که در کشورهای اسلامی جریان دارد و همچنین حضور گروه‌های تکفیری و تروریستی مانند طالبان و داعش در بخشی از این کشورها و در نقاطی مانند عراق و افغانستان است که به واقع چهره اسلام را مخدوش کرده است. این اجلاس می‌تواند با استفاده از توان رسانه‌ای که در کشورهای اسلامی وجود دارد، چهره واقعی و رحمانی اسلام را دوباره احیا کند.

خدادی همچنین با بیان اینکه از ۵۷ کشور اسلامی برای حضور در این اجلاس دعوت به عمل آمده است، تاکید کرد: تا این لحظه بیش از ۱۵ کشور، آمادگی‌ خودشان را برای حضور در این اجلاس در سطح وزیر اعلام کرده‌اند و به مرور بر این تعداد افزوده خواهد شد. دهمین اجلاس وزرای اطلاع‌رسانی کشورهای اسلامی در دو روز اول (۱۰ و ۱۱ اذر) در سطح کارشناسان و در دو روز پایانی (۱۲ و ۱۳ آذر) در سطح وزرا برگزار خواهد شد.

مدیر دبیرخانه و ستاد اجرایی اجلاس وزرای اطلاع‌رسانی کشورهای اسلامی افزود: برخی از وزرای اطلاع‌رسانی کشورهای اسلامی حاضر در این اجلاس، مسئولان رادیو و تلویزیون و خبرگزاری‌های رسمی و دولتی کشور متبوعشان را نیز به تهران خواهند آورد و از این حیث زمینه تبادل و همکاری رسانه‌ای میان رسانه‌های کشورمان با رسانه‌های این کشورها در موضوعات گوناگون فراهم خواهد شد.

به گفته مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا)، مراسم افتتاحیه اجلاس وزرای اطلاع‌رسانی کشورهای اسلامی ساعت ۹ صبح روز چهارشنبه با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در محل هتل آزادی در تهران برگزار خواهد شد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.