رئیس کل دیوان محاسبات کشور، شمار دستگاه های اجرایی کشور که باید به سامانه سنا متصل شوند را بیش از سه هزار دستگاه عنوان کرد.

کار تفریغ بودجه با استفاده از سامانه "سنا" انجام می‌شود
 امین حسین رحیمی ‌در جلسه شورای اداری استان گفت: طرح سنا سامانه نظارت الکترونیک دیوان محاسبات کشور است که باعث شناخت به موقع تخلفات و نظارت به هنگام می شود.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه های اجرایی برای اتصال به این سامانه نگرانی نداشته باشند، افزود: در این سامانه تعداد نظارتها افزایش می یابد چرا که هدف از ایجاد این سامانه کمک به انجام صحیح امور دستگاه های اجرایی و از بین نرفتن بیت المال کشور است.

رحیمی با اشاره به اینکه نظارت‌های سنتی در دنیای امروز جوابگو نیست، اضافه کرد: فرآیندهای الکترونیکی باعث به روز شدن نظارتها می شود و دیوان محاسبات به عنوان دستگاه ناظر به موقع از تخلف مطلع می شود و آن را اصلاح می کند.

وی اظهار داشت: کار تفریغ بودجه که از وظایف مهم دیوان محاسبات کشور است با استفاده از سامانه سنا در کشور انجام می شود.

وی با بیان اینکه دهیاریها و شهرداری شهرهای کوچک نیز باید به سامانه سنا متصل شوند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر دستگاه های مهم کشور در مرکز و استانها به این سامانه متصل هستند.

رییس کل دیوان محاسبات کشور افزود: سامانه سنا به صورت آفلاین کار می کند و امکان برخورد با فساد مالی و اداری را میسر می کند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.