وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات از پیگیری رییس جمهوری در موضوع انحلال مرکز تحقیقات مخابرات ایران خبر داد.

ورود رییس جمهور به داستان مرکز تحقیقات مخابرات

به گزارش (ایسنا)، محمود واعظی صبح امروز در جمع خبرنگاران درباره رای دیوان عدالت اداری مبنی بر باز پس گرفتن مرکز تحقیقات مخابرات از وزارت ارتباطات و بازگرداندن این مجموعه به مرکز ملی فضای مجازی، توضیح داد: رییس جمهوری دستور پیگیری انحلال این مرکز را صادر کرده‌اند و به نظر می رسد بهتر است نامه‌ای که در این خصوص منتشر شده با شفافیت بیشتری بررسی شود.

وی همچنین درباره سرمایه‌گذاری‌های وزارت ارتباطات عنوان کرد: سیاست جدی ما حمایت از بخش خصوصی است اما در بخش دولتی نیز امسال حدود 2000 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت خواهد گرفت که علاوه بر این رقم حدود 3000 میلیارد تومان نیز در بخش خصوصی هم در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات سرمایه‌گذاری شده است.

وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات در پاسخ به این سوال که برخلاف پیش بینی و انتظار او تاکنون بخش خصوصی موفق به سرمایه‌گذاری معادل چهار برابر بخش دولتی نشده، توضیح داد: ما تنها بر روی زیرساخت‌ها سرمایه‌گذاری خواهیم کرد و ورود به بخشهای دیگر بر عهده بخش خصوصی قرار دارد اما این طبیعی است که بخش خصوصی همواره پیش از سرمایه‌گذاری بررسی‌هایی را صورت داده و پیگیری کند که تا چه اندازه می تواند روی بخش دولتی و حمایت آن حساب کند. به هر حال با گذشت زمان طبیعی است که همکاری های میان بخش خصوصی و دولتی افزایش پیدا کرده و خصوصی‌ها سیاست ما در عمل به وعده‌ها و حمایت از خود را مشاهده خواهند کرد.

واعظی درباره بحث قاچاق ترافیک نیز اعلام کرد: پیش از این وزارت ارتباطات به شرکت‌هایی مجوز فعالیت در حوزه اینترنت و خدمات آن را داده بود که اکنون برخی از این شرکت‌ها براساس مجوز صادر شده به قاچاق ترافیک می پردازند که در وهله اول وزارت ارتباطات تلاش دارد این مشکل را از طریق صنف حل کند.

وی ادامه داد: در گام اول به این شرکتها تذکراتی داده شده و در صورتی که این شرکتها روند خود را اصلاح نکنند قطعا پیگیریهای دیگری نیز صورت خواهد گرفت.

وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات در ارتباط با برگزاری نمایشگاه الکامپ هم اظهار کرد: موضع ما آن است که بی شک برگزاری نمایشگاه الکامپ مفید خواهد بود و اگر این نمایشگاه در سال آینده با نمایشگاه تلکام ادغام شود، آینده بهتری پیش روی آن وجود خواهد داشت به هر صورت ما از برگزاری این نمایشگاه حمایت می کنیم به شرط آن که شفافیت لازم در این حوزه وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: اکنون هم مشکلی در این حوزه وجود دارد آن است که شرکت‌های مختلفی می گویند زمان آنها کم است و اگر زمان برگزاری این نمایشگاه یک تا یک ماه و نیم بیشتر شود قطعا شرکتها حضور بیشتری در این نمایشگاه پیدا خواهند کرد.

واعظی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که با توجه به فقدان برند مناسب داخلی در حوزه موبایل آیا وزارتخانه مهلتی در این حیطه تعیین نکرده اظهار کرد: برند با مهلت گذاشتن درست نمی‌شود و لازم است که در ابتدا شرکتها از تمام توان خود استفاده کنند تا کیفیت آنها به حدی ارتقا پیدا کند که مردم برند داخلی را مورد استفاده قرار دهند، بی شک پس از آن که مردم از یک برند داخلی احساس راحتی کنند به تبع این محصول به مرور درکشورهای دیگر نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.