قدس آنلاین-حسین زوارزاده: عضو شورای شهر مشهد گفت: اینکه دستگاه ها آلودگی هوا را به گردن دیگری بیندازند کار صحیح نیست و شهرداری مشهد نیز به تنهایی نمی تواند جلوی افزایش آلودگی هوای شهر مشهد را بگیرد، باید ما بین راهنمایی رانندگی، سازمان محیط زیست و مرکز معاینه فنی خودرو ها تفاهم نامه ای امضا شود تا روند فعلی اصلاح شود.

شهرداری به تنهایی نمی تواند جلوی افزایش آلودگی هوای شهر مشهد را بگیرد

فاطمه غیور افزود: راهنمایی و رانندگی باید خودروهایی که بدون داشتن برچسب معاینه فنی در شهر تردد می کنند را بگیرد و آنها را اعمال قانون کند، این وظیفه شهرداری نیست که گشتی جدید راه اندازی کند و این عملیات را اجرا کند چرا که ساز و کار قانونی آن را هم شهرداری ندارد.

وی تصریح کرد:اکنون دو گشت کنترل آلودگی هوا برای خودرو ها در سطح شهر مشهد گذاشته است که برای کلان شهر مشهد بسیار کم است و باید تعداد آن افزایش پیدا کند.

غیور ادامه داد: اکنون عمر مفید اتوبوس 10 سال است ولی اتوبوس های شهر مشهد حدود 10 سال متوسط عمر کرده اند و باید تحول اساسی در نوسازی آن صورت بگیرد و اگر چنین نشود در چند سال آینده با مشکلات بزرگی روبرو خواهیم شد.

وی اضافه کرد: پیرو همین امر مکاتباتی با استانداری و شرکت نفت صورت گرفت و سبب ورود گازوئیل کم گوگرد به مشهد شد که این در کاهش الودگی هوا تاثیر به سزایی داشت.

این عضو شورای اسلامی شهر مشهد یادآورشد: حدود 13 هزار تاکسی در مشه داریم که 50 درصد آنها از رده خارج می باشند و هر چه زودتر باید در برنامه نوسازی قرارگیرند ولی تا کنون موانعی بوده که این اتفاق نیفتاده است.

وی گفت: از خودروسازان عاجزانه می خواهیم که در ساخت محصولات خود نهایت استاندارد ها را رعایت کنند و بیشتر توجه و تاکید روی ساخت خودرو های حمل و نقل عمومی باشد.

وی در پایان افزود: از مردم و زائرین می خواهم در روزی که وضعیت هوا آلوده اعلام می شود از وسیله شخصی خود استفاده نکنند و از حمل و نقل عمومی، دوچرخه و قسمت پیاده رو شهر بهره مند شوند تا شهری پاک و آرام داشته باشیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.