قدس آنلاین،الف.زمینی؛ روادید رایگان برای زائران کربلا، سقوط آزاد دلار و افزایش قیمت نان؛ از جمله مهمترین خبرهای روزنامه های امروز بودند.

از "عقب نشینی دلار" تا "افزایش 65درصدی قیمت نان"

روزنامه "قدس" در تیتر یک خود نوشت: "در آستانه اربعین حسینی اعلام شد: روادید رایگان برای زائران کربلا"

زائران عتبات عالیات که به منظور حضور در مراسم اربعین حسینی عازم عراق هستند از دهم آذر تا اربعین حسینی نیازی به مراجعه به سفارت و سرکنسولگری‌های عراق در ایران ندارند و می‌توانند روادید خود را در مرزهای زمینی و هوایی با عراق دریافت کنند. این روادید 15 روزه و رایگان خواهد بود.

***

عقب نشینی دلار

فضای نوسانی بازار ارز در روزهای اخیر موجب شد که پس از نزدیک به دو سال، اقتصاد کشور مجددا با شکل خفیفی از «حملات سفته‌بازانه» مواجه شود و تصویر نسبتا کمرنگی از «تلاطم ارزی» در بازار ظاهر شود.

روزنامه "قدس" با بیان خبر کاهش 165تومانی دلار؛ در یکی از تیترهای فرعی خود نوشت: "تب دلار فروکش کرد"

"جام جم" هم با بیان اینکه "قیمت دلار با کاهش 110تومانی به 3380تومان رسید"؛ تیتر زد: "دلار پا پس کشید"

"همشهری" نیز با بیان اینکه روز گذشته دلار آمریکا به کمتر از 3400تومان رسید؛ در تیتر خود می نوشت: "وضعیت سفید در بازار ارز"

"راه مردم" هم با بیان اینکه "همه فروشنده اند" در تیتر یک خود نوشت: "سقوط آزاد دلار"

روزنامه "ایران" هم گزارشی دارد در خصوص آخرین فعل و انفعالات بازار ارز و طلا؛ در تیتر این گزارش که تیتر یک روزنامه هم هست؛ می خوانیم: "عقب نشینی دلار"

در روزنامه "جوان" از قول "طیب نیا" می خوانیم: "هیجان خرید دلار به ضرر خود مردم است"

روزنامه های اقتصادی همچون "ابرار اقتصادی" و "اقتصادپویا" به اختلاف قیمت ارز دولتی و آزاد توجه کرده اند. روزنامه "ابرار اقتصادی" این اختلاف قیمت 800تومانی را "شکل گیری رانت جدید در بازار" دانسته است. این روزنامه همچنین خبر از کاهش 120تومانی قیمت دلار می دهد.

و "جهان صنعت" هم در تیتر یک خود توصیه تیم اقتصادی دولت در برخورد با تحولات ارزی را تیتر کرده است. در تیتر یک این روزنامه می خوانیم: "فریب نوسانات لحظه ای را نخورید"

دلار پیش از پایان رسمی مذاکرات تهران و قدرت‌های جهانی در بازار ایران رو به رشد گذاشته بود، اما این روند روز گذشته بالاخره معکوس شد. در دهمین روز آذرماه، بهای دلار با چند نوسان کاهشی از مرز 3500 تومان فاصله گرفت و تا زیر 3400 تومان پایین آمد.اکثر فعالان این کاهش را ناشی از افزایش ارز موجود در بازار عنوان کردند.

***

اسیدپاشی روی پزشک، کار یک پزشک بود!

اسیدپاشی به یک مدیربیمارستان دوباره تیترهای اسیدی را به روزنامه ها بازگرداند.

روزنامه "همشهری" در تیتر یک خود نوشت: "حکم اعدام برای اسیدپاشی"؛ این روزنامه از قول سخنگوی دستگاه قضا نوشته است: "اگر کسی با اسیدپاشی مردم را بترساند، محارب و حکمش اعدام است"

روزنامه "همبستگی" نیز در تیتر اول خود از قول "محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضاییه" می نویسد: "حکم اسیدپاشان به سرعت اجرا می شود"

"جوان" نیز در تیتر یک خود از قول "سخنگوی قوه قضائیه" نوشت: "اسیدپاشی می تواند محاربه باشد"

روزنامه "قدس" از "جزئیات دستگیری عاملان اسیدپاشی به دکتر انوری" نوشته است و "هفت صبح" در این خصوص تیتر زده است: "عامل اسیدپاشی به مدیر بیمارستان یک پزشک بود!"

"جام جم" هم در این مورد می نویسد: "اختلاف 2 پزشک علت اسیدپاشی اخیر"

"شرق" هم نوشت: "بازداشت پزشک و دانشجوی اسیدپاش"؛ این روزنامه از اعتراف متهمان به اسیدپاشی خبر می دهد.

روزنامه "جوان" نیز با بیان اینکه "یک پزشک متهم است با همدستی برادرزاده اش مرتکب حادثه شده است"؛ در تیتر خود می نویسد: "اسیدپاشی روی پزشک، کار یک پزشک بود!"

***

افزایش 65درصدی قیمت نان؟!

روزنامه "جام جم" در تیتری مختصر و مفید نوشت: "نان گران شد"؛ این روزنامه افزایش 30درصدی قیمت نان را آغاز آزادسازی بهای نان دانست.

"وطن امروز" تیتر "لقمه چپ!" را برای گران شدن امروز نان در نظر گرفته است. این روزنامه در خصوص گران شدن نان می نویسد: "دولت شبانه نان را گران کرد و مسئوولیت آن را هم نپذیرفت"

این روزنامه همچنین خبر از گرانی 65 درصدی نان می دهد؛ در وطن امروز می خوانیم: "با وجود اینکه سخنگوی دولت از افزایش 30درصدی قیمت نان خبر داد، دیروز نان در برخی شهرها تا 65درصد گران شد"

روزنامه "روژان" در تیتر یک خود نوشت: "یارانه نان پرداخت می شود"؛ این روزنامه همچنین می نویسد: "اتحادیه نانوایان در نظر داشتند قیمت نان سنگک را تا 50درصد افزایش دهند"

روزنامه "حمایت" نیز از انتقاد نمایندگان از افزایش 30درصدی قیمت نان نوشت؛ در تیتر این روزنامه می خوانیم: "گرانی نان، بدون نگرانی برای اقشار آسیب پذیر!"

"آفتاب یزد" هم نوشت: "نان گران شد اما کیفیت آن بهتر نشد!"

البته روزنامه "اعتماد" نگاه دیگری به این گرانی دارد و گرانی نان را دیرهنگام می داند! این روزنامه در این خصوص نوشت: "با تاخیر دوساله؛ نان گران شد"

روزنامه "کار و کارگر" از قول "فعالان کارگری" نوشت: "افزایش قیمت نان سبد هزینه کارگران را 40هزار تومان گران کرد"

نان در سبد غذایی اقشار آسیب پذیر، سهم بیشتری نسبت به دهک های مرفه دارد. هر چند افزایش 30 درصدی نان، برای دهک های بالا کوچک ترین اثری ندارد ولی برای مردمانی که در دهک های پایین روزگار می گذرانند، می تواند محاسبات سرپرست خانواده را به هم بریزد و فشاری مضاعف بر اقتصادخانواده وارد کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • گشنه شکم به پشت چسبیده IR ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۱
    1 0
    هردم از این باغ بری می رسد تازه تر از تازه تری می رسد