قدس آنلاین-شهرکرد،وحید دهکردی:معلمان راهنما از بین معلمان باتجربه و صاحب نظران انتخاب می شوند تا به معلمان جوانتر آموزش داده و بر کار آنان نظارت کنند

طرح معلم راهنما در مدارس ابتدایی روستایی سراسرکشور عملیاتی خواهد شد

به گزارش قدس آنلاین از شهرکرد، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش که برای بررسی مشکلات مدارس ابتدایی استان چهارمحال وبختیاری به شهرکرد سفر کرده است  شامگاه سه شنبه در حاشیه نشست تخصصی مدیران منتخب مدارس ابتدایی چهارمحال و بختیاری در گفتگوی اختصاصی با خبر نگار ما از اجرای طرح معلم راهنما در مدارس ابتدایی سراسر کشور خبر داد.

محمد دیمه ور کهکی افزود:  این طرح درشورای عالی آموزش وپرورش به تصویب و به امضاء رییس جمهور رسیده است.

دیمه ور کهکی ادامه داد:  این طرح ازسال تحصیلی آینده در مدارس ابتدایی روستایی اجرا می شود که بر اساس این طرح به میانگین  25 تا 45 کلاس درس روستایی یک معلم راهنما اختصاص می یابد.

وی  کیفیت بخشی به کلاس های چندپایه، نظارت بر فرآیند تربیتی و آموزشی مدارس و بهبود تدریس معلمان را از مزایای اجرای طرح معلم راهنما دانست و تصریح کرد: معلمان راهنما نقش ناظر بالینی را در مدارس ابتدایی مناطق روستایی  را بر عهده خواهند داشت .

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: معلمان راهنما از بین معلمان باتجربه و صاحب نظران انتخاب می شوند تا به معلمان جوانتر آموزش داده و بر کار آنان نظارت کنند.

دیمه ورکهکی در خصوص اجرای سند تحول آموزش و پرورش نیز گفت: بر اساس این سند مفهوم تربیت بیش از آموزش مورد توجه قرار دارد و با توجه به محدودیت منابع وزارت آموزش و پرورش باید برای اجرای این سند به گونه ای برنامه ریزی شود که به چشم انداز آن دست پیدا کنیم.

وی گفت: در سال های گذشته طرح هایی کار کارشناسی زیادی در خصوص آنها انجام نشده در نظام آموزش ابتدایی اجراشده است.

معاون ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: قبل از اضافه شدن پایه ششم ابتدایی به این دوره تحصیلی، روی فضای آموزشی مورد نیاز، تامین نیروی انسانی و همچنین منابع آموزشی آن کار کارشناسی دقیق انجام نشد.

 دیمه ور کهکی اظهار داشت: فضاهای آموزشی ابتدایی باید براساس معماری جدید احداث و فضاهای قدیمی بهینه سازی شود.

وی کمبود کلاس درس، تجهیزات آموزشی مورد نیاز پایه ششم و همچنین کمبود نیروی انسانی را مهمترین مشکلات دوره ابتدایی در کشور برشمرد.



وی در خاتمه تاکید کرد: هم اکنون 8 میلیون و 25 هزار دانش آموز در شش پایه تحصیلی مقطع ابتدایی در کشور مشغول تحصیل هستند و پوشش تحصیلی دوره ابتدایی در کشور 5/96درصد است.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    5 0
    خیلی عالیست که دوباره معلم راهنما اجرایی شوددرضمن مجتمع ها هم برچیده شود
  • معلم IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۴
    5 0
    وجود مجتمع ها بیخودترین و غیرکارشناسانه ترین طرح در آموزش و پرورش بوده،امید است هر چه زودتر این طرح بی بازده لغو شود.
  • حامد IR ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    1 0
    نيروهاي مجتمع بي كارترين نيروي آموزش وپرورشند ومثل ارباب مي مونند
  • خالذ IR ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
    0 1
    مجتمع های روستایی کارایی بسیاری داشتند وتنها علت حذف مسایل سیاسی وتغییر نگاه هست
  • فرهنگی IR ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
    1 0
    دست وزیر درد نکنه که مجتمع ها را که زنگ تفریح برای عده ای شده بود جمع و حذف کرد طرحی نسنجیده و هزینه بر و کارشناسی نشده که بزرگترین ضربه به اموزش وپرورش زد