۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۱
کد خبر: 250371

تب تند خرید خودروهای چینی و مشکلات پیش روی خریداران این خودروها از جمله مهمترین چالش‌هایی است که این روزها بازار خودرو با آن روبه ‌رو است.

پول بدهید خودروی چینی بدون پلاک بخرید!
به نوشته خبر آنلاین،شرایط ویژه‌ای چون خرید با اقساط بلند مدت، تحویل به موقع، خدمات پس از فروش و ... می ‌تواند هر کسی را برای رفتن به سمت خرید این خودروها وسوسه کند اما سوال اینجاست که شرکت‌های وارد‌ کننده این خودروها تا چه حد به تعهدات خود پایبند هستند؟

مدتی است که خریداران خودروهای چینی هر روز به نمایندگی محل ثبت‌ نام خود مراجعه می‌کنند تا پیگیر انجام مراحل پلاک‌گذاری خودرو خود شوند اما هربار بدون اینکه پاسخ قانع‌ کننده‌ای دریافت کنند، نا‌امید بر‌می‌گردند. 
تعداد خودروهای فروخته شده بدون پلاک تنها در یک نمایندگی فروش خودروهای ام‌جی و جیلی در استان البرز 150 دستگاه است. چندتن از مشتریان این نمایندگی  ضمن اظهار نارضایتی از تاخیر در پلاک گذاری خودرو خود از وعده های داده شده از سوی مسئولین مربوطه به شدت انتقاد داشتند و می گفتند اگر از ابتدا از بروز چنین مشکلاتی اطلاع داشتند هرگز اقدام به خرید این خودروها نمی کردند.
محمدزاده یکی از مشتریانی است که دو دستگاه خودرو را از این نمایندگی خریداری کرده، می گوید: حدود 40 روز است خودروهای خود را دریافت کرده ام اما متاسفانه هنوز موفق به پلاک گذاری آنها نشده ام.
خانم دیگری که در میان مشتریان حضور داشت نیز با بیان اینکه 4 ماه است از واریز وجه پیش پرداخت خودرواش به حساب نمایندگی می گذرد گفت: به من وعده داده بودند که در طول یک هفته خودرو خود را دریافت خواهید کرد اما تاکنون خبری از عمل به وعده داده شده نیست.
رییس این نمایندگی‌ مشکلات موجود بر سر راه پلاک‌گذاری خودروهای چینی وارداتی را تغییر در نحوه اجرای تبصره 13 قانون بودجه می‌داند و می‌گوید: در گذشته دولت بر اساس میزان مصرف سوخت خودروهای وارداتی، شرکت‌های وارد کننده را ملزم به پرداخت مبلغی در ازای خرید خودروهای اسقاطی می‌نمود اما چندی پیش دولت تصمیم گرفت تا به جای دریافت پول نقد از شرکت‌های واردکننده، خود آنها را مسئول خرید خودروهای فرسوده کند که این مساله افزایش قیمت خودروهای اسقاطی را در پی داشت و شرکت‌های وارد کننده را دچار زیان فراوانی کرد و نهایتا مشکلاتی را در روند پلاک‌گذاری خودروهای چینی به وجود آورد.
نکته جالب در این خصوص این است که شرکت‌های وارد کننده خودروهای چینی با وجود اطلاع از مشکلات پلاک‌گذاری و بدون توجه به نارضایتی مردم از عدم دریافت به موقع خودروهای خریداری شده همچنان در حال پیش فروش محصولات خود هستند.
حال باید از نمایندگی‌ها و شرکت‌هایی که همواره بر توانایی بالای خود در خدمات پس از فروش تاکید دارند و آن را یکی از نقاط قوت خود می‌دانند، پرسید: چگونه می‌توان به خدمات پس از فروش شرکت‌هایی که توانایی عمل به ابتدایی‌ترین تعهد خود یعنی واگذاری به‌موقع خودرو به مشتریان را ندارند دلخوش کرد؟

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سیامک IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    0 0
    پلاک چه ذبطی بقروش خودرو داره من یه 405 خریدم بعد 45 روز پلاکش اومد
  • علي IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۴
    0 0
    اين مشكل واسه همه شركت هاي وارد كننده بوجود اومده من يك خودرو رنو از نگين خودرو خريدم و الان 3 ماهه پلاك نميده و ميگه تقصير از دولته بابت تبصره13. متاسفانه تو دولت هم كه كسي بفكر مردم نيست اون از قبل از اين قانون كه سردار محترم كلي از پولارو .... حالا هم كه هيچ كس كارشو درست انجام نميده. اصلا متاسفانه معاونت نوسازي ناوگان ريس نداره و يك سرپرست داره كه ايشون هم عين خيالشون نيست و اصلا كارشون اين نيست. بيشتر دنبال مسائل سياسي هستن تا رفع مشكل ملت.