مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه پروژه های موشکی ایران عمدتا با هدف افزایش قدرت دفاعی و بازدارندگی تعریف می شود، گفت: طرح کنترل قدرت موشکی ایران ابلهانه است.

طرح کنترل قدرت موشکی ایران ابلهانه است/ نقش ایران در۴جنگ علیه اسرائیل

سردار یدالله جوانی مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه مهمترین مسئله در هر کشوری مسئله امنیت ملی آن است، گفت: در راس منافع ملی امنیت ملی مهم بوده و امنیت ملی زمانی تامین خواهد شد که آن ملت بتواند از حقوق خود دفاع و تهدیدات را پاسخ داده و همچنین مانع شکل گیری برخی تهدیدات علیه خود شود.

وی با اشاره به هشت سال دفاع حق علیه باطل در جنگ تحمیلی افزود: ملت ما در پرتو دفاع مقدس توانست در مسیر شکوفایی قرار بگیرد که این شکوفایی ها نیز در عرصه های مختلف از جمله در حوزه صنایع دفاعی، نظامی و تجهیزات به خصوص در بحث موشکی برجسته بوده و دارای جایگاه خاصی است.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به فعالیت های بسیار چشمگیر شهید حاج حسن طهرانی مقدم اظهار داشت: شهید طهرانی مقدم از افراد اصلی پایه گذار قدرت موشکی سپاه در دوران دفاع مقدس بود که در ادامه زندگی خود و پس از جنگ تحمیلی خلاقیت و روحیه جهادی خود را در مسیر پیشرفت ایران در حوزه موشکی دنبال کرد و توانست پروژه های بسیار سنگینی را به نتیجه برساند.

سردار جوانی با بیان اینکه حاج حسن طهرانی مقدم هنگام تست آخرین پروژه موشکی خود که بزرگترین، کامل ترین و جامع ترین پروژه بود به درجه شهادت نائل شد تصریح کرد: خوشبختانه این پروژه به دست شاگردان ایشان به نتیجه رسید که نشان می دهد ما در این مسیر همواره حرکتمان رو به جلو است.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه تاکید کرد: پروژه های موشکی جمهوری اسلامی عمدتا با هدف افزایش قدرت دفاعی و بازدارندگی تعریف می شود.

سردار جوانی ادامه داد: پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران در عرصه دفاعی به این منظور است که دشمنان با لمس این قدرت فکر هرگونه دست اندازی به منافع و ذخایر ما را از فکرشان بیرون کنند که اکنون نیز ما در این موقعیت قرار داریم.

وی افزود: آمریکایی ها و رژیم صهیونیستی که هر از چند گاهی ما را تهدید می کردند به دلیل قرار گرفتن ما در این موقعیت و قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی جرات نکردند تهدیدات خودشان را عملی کنند.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به حمایت ایران از مستضعفین گفت: جمهوری اسلامی ام القرای جهان اسلام و کانون الهام بخش برای بیداری ملت هاست.

سردار جوانی افزود: در قانون اساسی کشورمان به صراحت اعلام شده که جمهوری اسلامی باید از نهضت های آزادی بخش و ملت هایی که در حال مبارزه برای رهایی از ظلم و ستم هستند و در مقابل نظام سلطه می ایستند حمایت و پشتیبانی کند.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه تصریح کرد: الحمدالله این حمایت و پشتیبانی عینیت پیدا کرده به گونه ای که ما می بینیم رژیم صهیونیستی در طی هفت هشت سال گذشته در چهار جنگی که علیه حزب الله و مقاومت به راه انداخت با شکست مواجه شد.

سردار جوانی با اشاره به سخنان رمضان عبدالله پیرامون حمایت های ایران از مقاومت گفت: اگر حمایت جمهوری اسلامی و رویکرد مناسبش در سیاست خارجی نبود مقوله ای به نام مقاومت وجود نداشت و به طور کلی نیز سرچشمه این مقاومت جمهوری اسلامی است.

وی افزود: همچنین آقای رمضان عبدالله اعلام کرد که از فشنگ تا موشکی که مقاومت به کار می برد را جمهوری اسلامی داده و پیروزی ملت مظلوم فلسطین و مردم غزه در مقابل رژیم صهیونیستی به خاطر حمایت ها و پشتیبانی جمهوری اسلامی است.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه تاکید کرد: قدرت ملت ایران امروزه متعلق به جهان اسلام، محرومین و مستضعفین است و ملت ایران پرچم آزادمنشی و عدالت خواهی را در جهان بلند و رسما اعلام کرده که ما از ملت های محروم و مستضعفین دفاع می کنیم.

سردار جوانی با بیان اینکه تفاوت ملت و دولت ما با سایر ملت ها در همین جمله نهفته است، اظهار داشت: افتخار ملت ما در ۳۵ ساله گذشته ایستادگی در مقابل نظام سلطه است.

وی گفت: مسیر ملت ایران مسیر عزت، پویایی و پیشرفت است و ما امروز برای حفظ این موقعیت عزتمدارانه توانمندی های بسیار خوبی داریم.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به سخنان مقامات آمریکایی که اعلام داشتند فعالیت ها و پیشرفت های موشکی ایران نگران کننده بوده و باید کنترل شوند، گفت: طبق فرموده مقام معظم رهبری اساسا طرح کنترل برنامه موشکی جمهوری اسلامی یک اقدام ابلهانه و احمقانه است که این پاسخ بسیار دندان شکنی برای آنها به شمار می رود.

سردار جوانی با طرح این سوال که کدام کشوری حاضر است در شرایطی که هر روز در حال تهدید شدن است قدرت دفاعی و نظامی خود را محدود کند اظهار داشت: آنها از طرفی دائما ما را تهدید می کنند و از طرفی دیگر می گویند قدرت موشکی جمهوری اسلامی باید کنترل شود که این سخن آنها ابلهانه است. اتفاقا ما این پیشرفت ها و برنامه ها را داریم که آنها همواره نگران باشند.

وی تصریح کرد: نگرانی از این جهت که قدرت موشکی جمهوری اسلامی برای این است که اگر کسی دست از پا خطا کرد و حمله ای کرد؛ پاسخش را در سرزمین خودش مشاهده کند و دوران بزن و در رو گذشته است.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه تاکید کرد: جمهوری اسلامی توان این را دارد که دشمن را از کرده خودش پشیمان کند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۰۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    0 0
    هرگز نخواهند دید ان را. قدرت موشکی ایران قابل مذاکره نیست