قدس آنلاین یزد - مدیر صنایع کشاورزی جهادکشاورزی استان یزد با تاکید بر این نکته که آفتاب یزد فرصتی بی‎‎نظیر برای اشتغال و درآمد‎‎زایی است، از تصمیم این مدیریت مبنی بر راه‏‏اندازی 45 واحد مشاغل خانگی و 51 واحد باغی در زمینه خشک کردن میوه تا پایان سال جاری خبر داد.

96 واحد فعال در تولید میوه خشک تا پایان سال در یزد ایجاد می شود

به گزارش قدس آنلاین ازیزد ، محمد حسین ملانوری با اشاره به استقبال روز افزون مردم از میوه‎‎های خشک و نیمه خشک، رطوبت پایین هوا و وجود روزهای آفتابی فراوان در استان یزد، این شرایط را فرصتی بی‏‏نظیر دانست که به واسطه آن می‏‏توان میوه و سبزی را با کمک دستگاه‎‎های مخصوص، خشک و در طول سال به بازارهای مصرف عرضه کرد.

وی با اعلام آمادگی این سازمان در جهت ارائه تسهیلات مناسب و حمایت ویژه از متقاضیان سرمایه‏‏گذاری در این بخش، افزود : کمترین ضریب تبدیل میوه تازه به چیپس (میوه خشک اسلایس شده) چهار به یک است یعنی به ازای هر چهار کیلو میوه تازه یک کیلو میوه خشک شده به دست می‏‏آید و این در حالی است که قیمت میوه خشک شده گاهی به 20 برابر میوه تازه هم می‎‎رسد.

این مسئول از تصمیم این مدیریت در راستای راه‏‏اندازی 45 واحد مشاغل خانگی و 51 واحد باغی تا پایان سال جاری خبر داد که در زمینه خشک کردن میوه به فعالیت خواهند پرداخت و هر واحد فعال می‎‎تواند تا سقف 700 میلیون ریال تسهیلات دریافت کند.

ملانوری در پایان ابراز امیدواری کرد که با راه‎‎اندازی این واحدها سالیانه بیش از یکهزار و 700 تن محصول، با ارزش تقریبی 255 میلیارد ریال در استان تولید شود.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سیدحمید حسینی نسب IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    0 0
    کاش این واحد ها را در شهر دهلران که گرمترین و خشک ترین شهر ایران است هم راه اندازی کنید