قدس آنلاین–ایلام: مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان ایلام گفت: پیش بینی می شود که در آستانه اربعین حسینی بیش از 800 هزار نفر از پایانه مرزی مهران تردد داشته باشند.

تردد 800 هزار نفری زائران حسینی از مرز مهران

مهرداد جهانی با بیان اینکه تردد زوار از خروجی بین المللی مهران به دلیل نزدیکی با عتبات عالیات و امنیت بالای آن افزایش یافته است، اظهار داشت: به منظور تسهیل در عبور و مرور مسافران از پایانه مرزی مهران چهار گیت اضطراری با تجهیزات رایانه‌ای ایجاد شده و سیستم‌های موجود در گیت‌های گذرنامه نیز ارتقاء یافته و تمام پرسنل به صورت شبانه‌روزی در پایانه مرزی مهران بسیج شده‌اند و در حال خدمت رسانی به مسافران هستند و تاکنون هیچ‌گونه مشکلی از لحاظ تردد زوار وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه شاهد خیل عظیم زائران حسینی‌(ع) در پایانه مرزی مهران هستیم و پیش‌بینی می‌شود بیش از 800 هزار نفر از پایانه مرزی مهران تردد داشته باشند، افزود: مرز بین‌الملی مهران یکی از مرزهای پردد تردد مسافر از کشور است که در روزهای عادی روزانه بیش از 5 هزار نفر مسافر به صورت شبانه‌روزی از آن تردد می‌کنند.

 مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان ایلام به تردد 50 درصد زوار عتبات عالیات در ایام اربعین از مرز مهران در سال گذشته اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: خروجی بین المللی مهران در اقتصاد زیارتی ظرفیت بالایی دارد و در حال حاضر سفر به کشور عراق از این مرز به سهولت صورت می‌گیرد، به همین علت بیشتر زوار تمایل دارند که از مهران به کشور عراق و عتبات عالیات اعزام شوند.

مهرداد جهانی با اشاره به اینکه تمهیدات و هماهنگی‌های لازم بین دستگاه‌های مربوطه برای تسهیل تردد زوار در مرز مهران اندیشیده شده است، یادآور شد: تمام کارکنان در خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی به‌صورت شبانه‌روزی در مرز فعال خواهند بود‌.

 

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.