وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه طی 3 ماه گذشته به همان میزان که ترافیک رسمی اینترنت داشتیم نیز قاچاق اینترنت داشتیم، گفت: پس از اقدامات صورت گرفته در حال حاضر 65 درصد ترافیک به صورت رسمی و 35 درصد به صورت قاچاق انجام می شود.

واعظی از کاهش 15 درصدی قاچاق ترافیک اینترنت خبر داد

به گزارش  قدس آنلاین به نقل از ایرنا، محمود واعظی روز شنبه در حاشیه نشست خبری با موضوع ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد در پرسش و پاسخ با خبرنگاران درخصوص قاچاق اینترنت، افزود: در حال حاضر 700 شرکت به ارائه خدمات اینترنتی می پردازند که اکثر این شرکت ها سالم کار می کنند و ما به دنبال این هستیم که در پروانه جدید آنها را تقویت کنیم.

وی ادامه داد: ولی برخی شرکت ها نیز هستند که برای خدمات اجازه گرفته اند و کار قاچاق ترافیک را نیز انجام می دهند و ما به دنبال این هستیم که ابتدا از طریق صنف مورد نظر موضوع این روند بررسی شود که اگر تغییری در روند کاری خود ایجاد نکردند پروانه آنها را باطل کنیم.

وی درخصوص وجود سیم کارت های نامشخص در بازار و اینکه در گذشته اپراتورها به صورت فله ای سیم کارت می فروختند، گفت: طی یک سال گذشته همه اپراتورها را موظف کردیم که نسبت به جمع آوری این قبیل سیم کارت ها و یا مشخص کردن صاحبان شان اقدام کنند که براساس گزارش های رسیده تعداد این سیم کارت ها کاهش یافته است.

وزیر ارتباطات درخصوص میزان بودجه این وزارتخانه در سال آینده نیز گفت: متاسفانه نتوانسته ایم به برنامه ریزی بودجه ای که پیش بینی کرده ایم، برسیم و فکر می کنم بودجه ای که سال آینده به این وزارتخانه تعلق خواهد گرفت یک سوم چیزی باشد که برنامه ریزی کرده ایم.

واعظی درخصوص اجرای امضای الکترونیک نیز اظهار داشت: این موضوع در دولت مورد بحث قرار گرفته و قرار است در حوزه های تجاری و اقتصادی اجرایی شود اما بنا نداریم در حیطه کاری سایر وزارتخانه ها وارد شویم و به دنبال عملیاتی کردن زیرساخت ها هستیم.

وی درباره حفاظت از حریم شخصی افراد در حوزه اینترنت نیز گفت: درخصوص شناسایی کاربران که مورد بحث قرار گرفت، منظور ما ورود به حریم شخصی افراد نیست چرا که شعار دولت نیز رعایت حقوق شهروندی است ولی باید معلوم باشد که فردی که وارد شبکه شده چه مشخصاتی دارد که اقدامات این موضوع از نظر فنی در حال انجام که پس از نهایی شدن نتایج آن را اعلام خواهیم کرد.

واعظی درخصوص برگزاری نمایشگاه الکامپ و حاشیه های مطرح شده نسبت به آن نیز گفت : وزارت ارتباطات متولی برگزاری این نمایشگاه نیست و تلاش داریم تا آنجا که امکان دارد به آنچه توسط بخش خصوصی انجام می شود، دخالت نکنیم اگرچه از نظر محتوا نظارت کیفی را بر آن خواهیم داشت.

وی اظهار داشت: متاسفانه روند برگزاری نمایشگاه الکامپ با مسایلی مواجه شده که امیدوارم تشکیل آن به خوبی صورت گیرد، این در حالی است که متولیان نمایشگاه درخصوص دریافت کنندگان غرفه باید ارتباطی شفاف برقرار کنند.

وزیر ارتباطات درخصوص بازگشت به شرکت مخابرات به زیرمجموعه این وزارتخانه نیز خاطرنشان کرد: بنده اعتقادی به تصدی گری این وزارتخانه ندارم و به هیچ وجه به دنبال این موضوع نبوده و نخواهم بود ولی درخصوص افزایش کیفیت و شفاف بودن آن باید نظارت های لازم صورت گیرد.

وی درخصوص افزایش نجومی این دوره قبوض تلفن همراه نیز اظهار داشت: طی 9 ماه گذشته هیچ اتفاقی درخصوص تعرفه اپراتورها صورت نگرفته و هیچ اپراتوری حق افزایش تعرفه را ندارد.

واعظی توضیح داد: اتفاقی که صورت گرفته این است که پس از فعال شدن شبکه نسل سوم و با توجه به اینکه انواع و اقسام برنامه ها بر روی تلفن همراه وجود دارد و بدون اینکه آگاهانه مطلع باشند، آپدیت شده و این در حالی است که نرخ این آپدیت ها قبل از سیاستگذاری به نرخ جی.پی.آر.اس محاسبه می شده که براساس آخرین سیاستگذاری ها نرخ این برنامه ها از پایان این ماه نیم ریال محاسبه خواهد شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: معتقدم برای استفاده بهتر، کاربران بسته های پیشنهادی اپراتورها را خریداری و استفاده نمایند.

وزیر ارتباطات ادامه داد: اختلالات در تلفن همراه موجب اذیت کاربران می شود که این موضوع در دست بررسی است ولی این اختلالات در میزان هزینه ها چندان تاثیری ندارد.

واعظی در خصوص پیامک های ارسالی به کاربران و دریافت کارمزد بدون اطلاع کاربران، افزود: هیچ شرکتی حق ندارد بدون دریافت اجازه از سوی کاربر هزینه ای دریافت کند ولی روند کار به این صورت است که ارسال کنندگان کاربران را از نوع خبر و نحوه هزینه آن مطلع و بعد حق شارژ دریافت می نمایند.

وی اظهار داشت: در خصوص پیامک های دریافتی اگرچه کاربران هزینه ای را پرداخت نمی کنند ولی ذهن و زمان مخاطبان را درگیر موضوعات متفرقه می کند که ما نیز با اینگونه پیامک ها موافق نیستیم.

واعظی در خصوص اینکه چرا سایر معاونان این وزارتخانه نشست خبری ندارند و تمام اطلاع رسانی ها توسط وزیر صورت می گیرد، گفت: شاید برخی از مصاحبه می ترسند البته این درحالی است که روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات همواره به برگزاری نشست های خبری تاکید داشته است.

وی افزود: معتقدم که رسانه ها از ارکان نظام هستند و هیچگاه از رسانه ضرری ندیده ام و با رسانه ها روابط خوبی دارم ولی برخی دوستان فنی هستند و علاقمند به حاضر در نشست های خبری نیستند ولی توصیه می کنم که نسبت به برگزاری چنین نشست هایی اقدام کنند.

وی در خصوص ارسال برخی پیامک ها به کاربران کم سن و سال نیز، اظهار داشت: اپراتورها از فروش سیم کارت به کاربران زیر 18 سال منع شده اند بنابراین خانواده ها که سیم کارت را در اختیار فرزندان خود قرار می دهند باید از آن مراقبت نمایند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: اخیرا نیز در کمیسیون تنظیم مقررات موضوع واگذاری سیم کارتهایی مخصوص کاربران زیر 18 سال مطرح شده و از اپراتورها خواسته ایم که نسبت به طراحی چنین مکانیزمی نیز اقدام کنند.

واعظی در خصوص اینکه به عملکرد وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات طی مدت یکسال و نیم گذشته چه نمره ای می دهید ، گفت: نمره دادن برای دولت قبل است ولی همواره تلاش کرده ایم آنچه مردم شایسته آن هستند، محقق شود و در این راستا در حال فراهم سازی بسترهای لازم هستیم.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.