دکتر علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری تاکید کرد که 5 میلیون نفر از ساکنان جنوب و حاشیه تهران از نبود بیمارستان های جدید و مجهز رنج می برند.

ولایتی: 5 میلیون نفر در جنوب تهران از نبود بیمارستان رنج می برند
به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی بیمارستان عرفان ، وی این مطلب را شامگاه شنبه در آیین ویژه معرفی دکتر سید غلامرضا فنایی مدیر عامل بیمارستان های عرفان به عنوان کارآفرین برتر آسیا اعلام کرد.

تندیس و لوح برترین کارآفرین آسیا در سال 2014 با حضور دکتر ولایتی، دادستان و معاون انتظامی نظام پزشکی کشور، نمایندگان موسسه اینووا به عنوان قدیمی ترین سازمان جهانی در تدوین نوآوری صنعتی و موسسه asianawards طی مراسمی در هتل آزادی تهران به دکتر فنایی اهدا شد.

مشاور مقام معظم رهبری گفت:بررسی ها نشان می دهد حدود پنج میلیون نفر در مناطق جنوبی و حاشیه شهر تهران زندگی می کنند که از حداقل درآمد هابرای امرارمعاش برخوردارند به همین خاطر برای کاهش دغدغه های درمانی مردم این مناطق باید هرچه زودتر به فکر احداث بیمارستان های مجهز و پیشرفته در این مناطق بود.

نامبرده گفت : بر هیچکس پوشیده نیست که انسان های فقیر و کم درآمد بیشتر از دیگران در معرض آسیب و ابتلا به بیماری های سخت و پرهزینه هستند. حال آنکه در صورت بروز بیماری های سخت ،بخش قابل توجهی از این افراد با مشکلات جدی روبرو می شوند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود : به عنوان نمونه هم اکنون در جنوبی ترین نقطه تهران یعنی در منطقه ری فقط دو بیمارستان بسیار قدیمی وجود دارد که به رغم رسیدگی های مسولان وزارت بهداشت و درمان به دلیل مشکلات جدی ساختاری قادر به ارایه خدمات با کیفیت بالا به مردم و مراجعان نیستند و اکثر مردم از این بابت سالهاست که رنج می برند.

رئیس بیمارستان مسیح دانشوری تصریح کرد:در چنین شرایطی و در حالی که دولت ،مجلس وزارت بهداشت و تمام متولیان مربوطه برای ارایه خدمات مناسب درمانی تلاش فراوانی را آغاز کرده اند اما بی تردید باید با کمک مسولان ،مردم و خیرین هرچه زودتر بیمارستان جامعی در منطقه ری تاسیس شود تا بتواند پاسخگوی خیل عظیم مردم مناطق محروم جنوب شهر و اطراف تهران باشد.

وی همچنین از اقدام های سازمان اوقاف و امور خیریه و چند تن از خیرین و نیکوکاران و به خصوص مدیریت بیمارستان های عرفان برای برنامه ریزی درباره ساخت و راه اندازی یک بیمارستان مجهز در منطقه ری خبر داد و ابراز امیدواری کرد با ساخت این بیمارستان بخش قابل توجهی از دغدغه ها و مشکلات مردم این منطقه برطرف شود.

ولایتی در بخش دیگری از سخنانش با تبریک به دکتر سیدغلامرضا فنایی مدیرعامل بیمارستان های عرفان به مناسبت کسب عنوان کارآفرین برتر آسیا در سال 2014 میلادی گفت: بی تردید دکتر فنایی به واسطه سالها خدمت صادقانه و ارزشمند به مردم و بیماران در بخش های مختلف دولتی و غیردولتی استحقاق دریافت چنین نشان و جایزه ارزشمندی را داشت.

مشاور مقام معظم رهبری با اشاره به این که دکتر فنایی همواره نگاه اعتلایی داشته و افق های دورتری را دیده است، خاطر نشان کرد: وی از پیشگامان امور خیریه درمانی ،مدرسه سازی و رسیدگی به ایتام و نیازمندان و بیماران نیازمند و بی بضاعت است که بدون شک این خدمات ارزنده نزد خداوند متعال اجر فراوانی خواهد داشت.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد : دکتر فنایی یکی از کارآفرینان موفق و توانمند در کشور است و امیدواریم با حضور موثر وی و همکارانشان شاهد راه اندازی بیمارستان مجهز خیریه در جنوب شهر تهران باشیم و در آینده نه چندان دور شاهد برپایی جشنی در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) باشیم و نشان افتخار خدمت دیگری به سینه ایشان نصب شود.

*** کارآفرینی وظیفه ملی و دینی

مدیر عامل بیمارستان عرفان نیز پس از دریافت تندیس و لوح ویژه کارآفرین برتر آسیا در سال 2014در سخنانی گفت : همانطور که رهبر معظم انقلاب همواره بر کارآفرینی تاکید کرده اند بی تردید ایجاد کار و اشتغال زایی در هر بخش یک وظیفه دینی ،اخلاقی ،اجتماعی و ملی است.

مدیر عامل بیمارستان های عرفان افزود:حضور نخبگان ،مغزهای مولد ،متخصصان و به خصوص نیروی فعال و جوان در کشور و نیز وجود زیرساخت های قوی در علوم مختلف و به خصوص در حوزه علوم پزشکی و پایه از مهم ترین زیرساخت های کارآفرینی در کشور است .

رئیس اسبق دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ادامه گفت:ایده های نو، حضور متخصصین و نخبگان و سرمایه بالهای اصلی موفقیت در کارآفرینی است و وقتی کارها به صورت تیمی و مدیریت شده پیش برود بسیاری از مشکلات موجود در کشور در کوتاهترین زمان ممکن کاهش خواهد یافت.

دانشیار گروه فارماکولوژی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در عین حال جلب رضایت مردم به خصوص در زمینه درمان و ارایه خدمات درمانی مناسب را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت:بدون شک تحقق این اهداف عالی بدون همکاری و همراهی تیم مدیران و تمامی همکاران بیمارستان عرفان میسر نبود.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.