با توجه به شور وشوق سفرهای زیارتی هموطنان به مناسبت اربعین حسینی، ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر ضمن تاکید بر ضرورت آمادگی، انسجام و برنامه‌ریزی ستادهای اجرایی استان‌ها برای استقبال، پذیرایی و اسکان مسافران عزیز، توصیه‌های لازم را طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد.

اطلاعیه جدید ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر ویژه اربعین

به گزارش ایسنا، در متن اعلامیه ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر ویژه اربعین آمده است: «از عموم مسافران و زائران حسینی درخواست می‌شود، در طول ایام سفر به نکات و اطلاعیه‌هائی که سازمان‌های مسئول و خدمات‌رسان بویژه سازمان حج و زیارت اعلام می‌کند توجه جدی داشته باشند و قبل از آغاز سفر نسبت به کسب اطلاعات لازم از طول مسیر، وضعیت مرزها و غیره اقدام کنند.

به دستگاه‌های عضو ستاد، به‌خصوص هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و عوامل نیروی انتظامی تاکید می‌شود، به قید فوریت ضمن حضور فعال در مرزها و مسیرهایی که مسافران و هموطنان عزیز استفاده می‌کنند، نسبت به ارائه تسهیلات اقامتی و اسکان موقت مسافران پیش‌بینی و اقدام لازم را به عمل آورند.

به تمامی تأسیسات گردشگری، رستوران‌ها و مراکز پذیرایی بین راهی توصیه اکید می‌شود تا ضمن رعایت امنیت روانی مسافران در طول مسیر مراجعت در جهت رعایت نرخ، بهداشت و همچنین همکاری و همراهی با مسافران و گردشگران در طول مسیر اهتمام بیشتری داشته باشند.

در پایان ستاد مرکزی ضمن تاکید بر استمرار فعالیت ستادهای اجرایی هماهنگی خدمات سفر استان‌ها در تمامی بخش‌های حمل و نقل و ترافیک، امنیت و انتظامی، امداد و نجات، مدیریت بحران، بهداشت و درمان، اسکان و پذیرایی و ... ، هماهنگی کامل کلیه واحد های مسئول را برای خدمات‌رسانی شایسته به مسافران و گردشگران ضروری می‌داند.»

ا

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.