نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای تامین نظر شورای نگهبان تصویب کردند: یکی از ائمه جمعه موقت تهران به انتخاب شورای سیاستگذاری ائمه جمعه رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر باشد.

یکی از ائمه جمعه موقت تهران رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خواهد بود

به گزارش  قدس آنلاین به نقل از ایرنا، نمایندگان در ادامه جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس ماده 21 طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر اعاده شده از سوی شورای نگهبان را بررسی و ایرادات آن را رفع کردند.

در این اصلاحیه، اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر، وزیران کشور، اطلاعات، فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری، صنعت، معدن و تجارت خواهند بود.

همچنین دو نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به پیشنهاد کمیسیون فرهنگی و انتخاب مجلس به عنوان ناظر، نماینده تام الاختیار رییس قوه قضاییه،رییس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، رییس سازمان تبلیغات اسلامی، فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، رییس سازمان بسیج از دیگر اعضای ستاد امر به معرف و و نهی از منکر خواهند بود.

با تصویب مجلس از دیگر اعضای ستاد امر به معرف و نهی از منکر دبیر ستاد ائمه جمعه، دو نفر مجتهد به انتخاب شورای عالی حوزه های علمیه، یک نفر مجتهده به انتخاب شورای عالی حوزه های علمیه خواهران، دبیر ستاد به انتخاب رییس این ستاد خواهند بود.

بر اساس تبصره یک این ماده اشخاص دیگر نمی توانند به جای اعضای این ستاد در جلسات شرکت کنند.

همچنین نمایندگان با اصلاح تبصره 2 این ماده مقرر کردند: مصوبات ستاد امر به معروف و نهی از منکر توسط رییس این ستاد برای اجرا به مبادی ذیربط ابلاغ و در چارچوب این قانون لازم الاجرا است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.