۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۴
کد خبر: 251273

قدس آنلاین:رييس پليس فتا استان فارس از کشف پرونده کلاهبرداری در شیراز خبر داد.

فیشینیگ باز هم قربانی داد

به گزارش قدس آنلاین،سرهنگ " سيد موسي حسيني" در اين زمينه گفت: مردی جوان با مراجعه به اين پليس مدعي شد از حسابش مبلغ 50 ملیون ريال برداشت غیر مجاز صورت گرفته است و اين درحالي است كه اطلاعات كارت عابر بانك خود را به كسي نداده است.

وي ادامه داد: با تشکیل پرونده در این پلیس ماموران اقدامات تخصصی خود را در این خصوص آغاز کردند.سرهنگ " حسيني" تصريح كرد:ماموران در بررسي هاي اوليه خود خود دريافتند كه پول ها به حساب مردی كه در بازار مغازه دارد واريز شده و بلافاصله وي را جهت تحقيقات احضار كردند.

رييس پليس فتا استان فارس با بيان اينكه اين فرد از موضوع اظهار بي اطلاعي كرد افزود: متهم اصلي كه داماد وي بود با تلاش مأموران شناسايي و به اين پليس احضار شد.

وي گفت: شگرد متهم به اين صورت بود كه با طراحي يك سايت و قرار دادن درگاه بانك جعلي ( فيشينگ) در آن، اجناسی را به فروش گذاشته و هرگاه کسی به قصد خرید به سایت فروشگاه رجوع می کرد ، برای پرداخت وجه جنس خریده شده با درگاه بانکی جعلی مواجه می شد اما به علت کمبود آگاهی رایانه ای اطلاعاتش را وارد كرده و اطلاعات حساب برای متهم ایمیل می شد و متهم با اطلاعات اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب می نموده است.

سرهنگ "حسینی" در پايان گفت: کاربران در هنگام خرید اینترنتی همواره باید آدرس درگاه های بانکی را چک کنند، زیرا بزهکاران با استفاده از لوگوها و تیترهای رسمی از بانک ها و موسسات مالی معتبر درصدد به دست آوردن اطلاعات بانکی افراد از طرف خود کاربران هستند که در این صورت به راحتی می توانند حساب بانکی افراد را خالی کنند.وي افزود:  هنگام خرید اینترنتی از آنتي‌فيشينگ تولبارها که هنگام ورود به لينک‌هاي مشکوک اخطار مي‌دهد استفاده كرده و در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را به پلیس فتا استان گزارش نماييد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.