رییس جمهور کشور در حالی امروز لایحه بودجه ۹۴ را تقدیم مجلس کرد که در این بودجه، دریافتی سازمان صداو سیما ۱۹۷ میلیارد بیشتر برآورد شده است.

افزایش ۱۹۷ میلیارد تومانی بودجه صداوسیما در لایحه بودجه

به گزارش خبرنگار مهر، در لایجه بودجه سال ۹۴ که امروز توسط روحانی به مجلس ارائه شده است مبلغ ۱۰۶۹ میلیارد تومانی به عنوان بودجه سازمان صداوسیما در سال ۹۴ پیش‌بینی شده است که این مبلغ با افزایش ۱۹۷ میلیاردی نسبت به سال گذشته روبرو است.

بودجه سازمان صداوسیما در سال ۹۳ مبلغ ۸۷۲ میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود که البته همواره سیدعزت‌الله ضرغامی رییس قبلی صداوسیما این مبلغ را کمتر از نیاز سازمان می‌دانست.

ضرغامی همواره تأکید می‌کرد بودجه ارائه شده به صداوسیما تنها نیمی از نیاز آنها را تأمین می‌کند و سازمان ناچار است بقیه مبلغ مورد نظر را از طریق آگهی‌ها و برنامه‌های مشارکتی کسب کند.

حتی رییس سابق سازمان صداوسیما زمان دریافت بودجه ۸۷۲ میلیاردی سال گذشته، اعلام کرد بیشتر این مبلغ برای بدهی‌های سازمان می‌رود.

حال در شرایطی که محمد سرافراز به ریاست سازمان صداوسیما رسیده و پیش از این در گمانه‌زنی‌ها وی را فردی که باقی مانده بودجه را پس می‌دهد معرفی کرده بودند، باید منتظر ماند و دید رییس جدید از افزایش ۱۹۷ میلیاردی بودجه استقبال می‌کند یا او هم این مبلغ را برای اداره عریض و طویل‌ترین سازمان رسانه‌ای کشور ناکافی می‌داند.

البته تا امروز در اظهارنظرهای مدیران جدید رسانه ملی بر چابک سازی سازمان صدا و سیما و حتی ادغام برخی شبکه ها و کیفی سازی به جای رویکرد صرفا کمی‌گرا تأکید شده است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.