محدودیت تردد شناورهای مسافری سبک و سنگین از طریق بنادر مسافری مرکز هرمزگان از شامگاه یکشنبه (شانزدهم آذرماه) در پی وزش باد شدید و کاهش دید در ‌آب‌های ساحلی بندرعباس و جزیره قشم، آغاز شده و تا اطلاع ثانوی ادامه خواهد داشت.

در پی وزش باید شدید/بنادر مسافری مرکز هرمزگان تا اطلاع ثانوی تعطیل شد
خبرگزاری فارس: بنادر مسافری مرکز هرمزگان تا اطلاع ثانوی تعطیل شد/ پرهیز مسافران از تردد با شناورهای غیرمجاز
  •  

به گزارش  واحد اطلاعات و اخبار روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، طبق آخرین اطلاعیه هواشناسی هرمزگان، سرعت باد در مسیرهای دریایی بین بندرعباس، جزایر قشم و هرمز برای روز دوشنبه هفدهم آبانماه 25 نات (45 کیلومتر بر ساعت) پیش بینی شده است که شدت وزش باد حداکثر به 35 تا 40 نات (بین 60 تا 70 کیلومتر بر ساعت) نیز خواهد رسید.

همچنین ارتفاع موج حداکثر تا دو متر (شش پا) و در برخی اوقات کاهش قدرت دید کمتر از دو کیلومتر پیش بینی شده است، این شرایط باعث شده تا امکان انجام سفر ایمن دریایی در این مسیرها وجود نداشته باشد.

لازم به توضیح است، شناورهای مسافری در شرایط وزش باد حدود 20 نات (حداکثر 40 کیلومتر بر ساعت) می‌توانند مسافران را به صورت ایمن جابجا کنند.

بر همین اساس، طبق تدابیر اندیشیده شده از سوی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان برای خدمات دهی به مسافران دریایی در شرایط ضروری، تردد خودرو و مسافر در مرکز استان صرفاً در مسیر پهل به لافت و بالعکس با لندینگ کرافت (به صورت شبانه روزی) صورت می‌گیرد و به مردم توصیه می‌شود به هیچ وجه از شناورهای غیراستاندارد و غیرمجاز برای انجام سفر دریایی استفاده نکنند.

شایان ذکر است، محدودیت ترددهای دریایی از سوی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان هر ساله در فصل پاییز و زمستان (دوره زمانی رونق سفرهای دریایی) به دلیل وزش باد محلی "نأشی" (نعشی)  اعمال می‌شود تا سلامتی جان مسافران و گردشگران به مخاطره نیفتد.

یادآور می‌شود، اواسط آبان‌ماه گذشته وزش شدید باد و شرایط نامساعد جوی باعث تعطیلی 60 ساعته بنادر مسافری مرکز استان هرمزگان شده بود.

گفتنی است، مسیرهای دریایی غیرمجاز شناسایی شده در ساحل بندرعباس شامل مبادی شش گانه جنب اسکله صیادی پشت شهر، ساحل سورو، ساحل پشت هتل هما، ساحل محله نخل ناخدا و جنب بندر شهید حقانی به مقصد قشم، درگهان و لنگرگاه کشتی‌ها در خلیج فارس است.

همچنین در جزیره قشم نیز نقاطی همچون حوضچه صیادی واقع در ضلع غربی بندر شهید ذاکری و ساحل پشت مجتمع‌های تجاری شهر درگهان از جمله مبادی غیرمجاز است که در خصوص عواقب ناگوار تردد از طریق شناورهای غیر استاندارد در این مسیرها، پیش از این بارها از طریق رسانه‌ها اطلاع رسانی شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.