۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۰
کد خبر: 251729

رییس اتحادیه دارندگان قنادی و شیرینی‌فروشی گفت: قیمت هر کیلوگرم شیرینی در قنادی‌های درجه یک ۳۰۰ تومان گران ‌ر از قنادی‌های درجه دوم است.

نرخ انواع شیرینی در قنادی‌ها

به گزارش  تسنیم، علی بهرمند رییس اتحادیه دارندگان قنادی و شیرینی‌فروشی، اظهار کرد: هر کیلوگرم شیرینی تر در قنادی‌های درجه یک به قیمت 12 هزار و 500 تومان، شیرینی زبان و پاپیون 10 هزار و 500 تومان و شیرینی گل محمدی (دانمارکی) 9600 تومان به فروش می‌رسد.

وی افزود: همچنین هر کیلوگرم کیک یزدی 8000 تومان و شیرینی برنجی 10 هزار و 500 تومان فروخته می‌شود.

 

قنادی‌های فاقد کارگاه به عنوان قنادی‌های درجه دو شناخته می‌شوند

بهرمند با بیان اینکه واحدهای صنفی و قنادی‌هایی که فاقد کارگاه هستند، به عنوان قنادی های درجه دو شناخته می‌شوند، اظهار کرد: در این قنادی‌ها هر کیلوگرم شیرینی را 300 تومان ارزان‌تر می‌فروشند. بر این اساس هر کیلوگرم شیرینی تر 12 هزار و 200 تومان، شیرینی زبان و پاپیون 10 هزار و 200 تومان، شیرینی گل محمدی (دانمارکی) 9300 تومان،‌کیک یزدی 7700 تومان و شیرینی برنجی 10 هزار و 200 تومان به فروش می رسد

رییس اتحادیه دارندگان قنادی و شیرینی‌فروشی با بیان اینکه حدود 1050 واحد دارای پروانه کسب در این حوزه داریم، بیان کرد: از این تعداد حدود 800 واحد درجه یک و بقیه قنادی‌های درجه دو هستند.

 

قنادی درجه 3 در تهران نداریم

وی با بیان اینکه قنادی‌ها دارای سه نوع درجه بندی هستند، تاکید کرد: واحدهای صنفی بر اساس محیط مغازه، یخچال یا تعداد کارگران و موارد دیگر به سه دسته تقسیم می شود و قنادی درجه سه در تهران نداریم.

بهرمند همچنین یادآور شد: از خرداد‌ امسال براساس اعلام سازمان استاندارد، وزن استاندارد یک جعبه شیرینی باید 125 گرم باشد و اگر بیشتر از این میزان باشد به عنوان تخلف محسوب و برخورد قانونی با واحد صنفی متخلف می‌شود.

وی افزود: سال گذشته وزن استاندارد جعبه‌های شیرینی 130 گرم بود که سازمان استاندارد این میزان را در سال جاری به 125 گرم کاهش داد که این میزان وزن در قیمت شیرینی محاسبه می شود.
منبع: ایسنا

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.