قدس آنلاین یزد - معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد گفت : باید از ظرفیت نهاد داوری در جهت حل مشکلات و اختلافات استفاده کرد .

از ظرفیت داوری در جهت حل اختلافات استفاده گردد

به گزارش قدس آنلاین ازیزد، سید علی اصغر رفاهی در دیدار با مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی با اشاره به پاره ای از اختلافات و مشکلات مردم در رابطه با مسکن مهر ، اظهار داشت :برای حل مشکلات و اختلافات باید ابتدا از ظرفیت نهاد داوری استفاده کرد چراکه علاوه بر ارزانتر بودن سریعتر و بهتر امور مردم حل و فصل می شود .

وی با اظهار تاسف از مغفول ماندن نهاد های داوری در کشور یادآور شد : کمیته های صلح و سازش نیز بستر مناسبی برای حل و فصل مشکلات مردم است و در صورت نیاز دادگستری نیز در تشکیل این کمیته ها همکاری خواهد کرد .

این مقام قضایی با اشاره به درخواست مدیر کل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی استان مبنی بر اختصاص شعبه ویژه جهت رسیدگی به اختلافات تعاونی مسکن مهر استان ، اظهار داشت : اختصاص یک شعبه ویژه مشکلی را حل نخواهد کرد بلکه باید تدبیری اتخاذ شود تا از بیشتر شدن مشکلات و پرونده ها در این زمینه جلوگیری شود و البته دادگستری و بویژه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم آمادگی دارد درجهت جلوگیری از بیشتر شدن اینگونه پرونده ها با هر اداره و نهاد مرتبط رایزنی و مکاتبه  نماید.

در ابتدای این جلسه نیز مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان یزد نیز گفت:باید به تولیدات دانش بنیان در استان توجه ویژه داشت زیرا یکی از عوارض مهم جانبی شیوه تولید خام معادن این استان است که اینگونه کارخانجات و صنایع نیاز به مهارت چندانی ندارد و کارگر ماهر و متخصص نمی خواهد و لذا به همین دلیل افراد با تحصیلات پایین تر  از نقاط دیگر کشور جهت اشتغال به این استان مهاجرت می کنند  که خود این مسئله می تواند در بوجود آمدن آسیب های اجتماعی نقش به سزایی داشته باشد .

دکتر محمد حسین ریاحی افزود : تمامی محصولات معادن یزد یا به کشورهای دیگر صادر می شود یا به سایر استان ها ارسال می شود و بعد از فراوری با قیمتی چند برابری به استان برگشت داده می شود .

وی تاکید کرد : باید سعی شود در استان ، صنایع وابسته را ایجاد نماییم تا ضمن کاهش هزینه ها از هدر رفت بسیاری از سرمایه ها جلوگیری شود .

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسائل و مشکلات تعاونی های مسکن مهر ابراز داشت : با توجه به مراحل پایانی کار تعاونی های مسکن مهر و بروز شکایات متعدد در این زمینه ، چنانچه دادگستری شعبه ویژه ای را درخصوص رسیدگی به این شکوائیه ها با توجه به تخصصی بودن بحث مسکن مهر اختصاص  دهد در حل گوشه ای از مشکلات موثر خواهد بود .

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.