نیروهای نقابدار رژیم آل خلیفه به منازل شهروندان در مناطق دمستان و کرزکان یورش بردند.

 بازداشت کودک بحرینی به اتهام شرکت در یک تجمع!
 به گزارش باشگاه خبرنگاران،به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، در پی کشته شدن یک نظامی اردنی، نیروهای امنیتی و نقابدار رژیم آل خلیفه به منازل شهروندان در مناطق دمستان و کرزکان یورش بردند.
 
 یورش نیروهای آل خلیفه به منازل ساکنان مناطق مزبور از نیمه شب گذشته تا صبح امروز (سه شنبه) ادامه داشت.
 
این یورش ها پس از آن صورت می گیرد که وزارت کشور رژیم آل خلیفه دیروز اعلام کرد یکی از عواملش در منطقه دمستان به قتل رسیده است.
 
اما برخی از روزنامه های اردنی اذعان کرده اند که فرد مزبور از نظامیان اردنی بوده است.
 
از سوی دیگر گروه های مخالف بحرینی با تاکید بر مخالفت با اعمال خشونت، بر پایبندی خود بر فعالیت های مسالمت آمیز تاکید کردند.
 
 در همین حال دادستانی کل بحرین دستور بازداشت کودک 13 ساله‌ ای را برای بازجویی به دلیل شرکت در یک تجمع اعتراض آمیز صادر کرد.
 
 نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه، "محمد فیصل فتیل"کودک 13 ساله بحرینی را عصر یکشنبه شب در منطقه بنی جمره بازداشت و به مرکز پلیس منتقل کردند و عصر همان روز او را آزاد کردند، البته پس از گرفتن این تعهد والدینش که روز بعد (دوشنبه) به همراه فرزندشان به دادستانی مراجعه کنند.
 
 
 
شبکه بحرینی " اللؤلؤه" تأکید کرد که دادستانی روز دوشنبه بعد از مراجعه خانواده این کودک 13 ساله اعلام کرد که وی به مدت یک هفته وی برای تحقیق درارتباط با شرکت در تجمع بازداشت می شود؛ و درنتیجه نیروهای امنیتی وی را به زندان نوجوانان منتقل کردند.
 
گزارش های سازمان های حقوقی بین المللی حکایت از شکنجه کودکان در بحرین دارد و ده ها نفر از آنان درارتباط با بحرانی که این کشور از فوریه 2011 با آن روبرو است، در زندان به سر می برند.
 
سازمان عفو بین الملل تاکید کرده است که از زمان شروع سرکوب اعتراض های مسالمت آمیز مردم بحرین، ده ها کودک دراین کشور از سوی نیروهای آل خلیفه درمعرض کتک و شکنجه قرار گرفته اند و حتی برخی از آن ها برای گرفتن اعتراف، به تجاوز تهدید شده اند.
 
سازمان عفو بین الملل، دولت بحرین را به بی توجهی به تعهدات بین المللی و نقض آشکار این تعهدات از طریق توسل به اقداماتی مانند به زندان انداختن کودکان متهم کرده است.
 
این درحالی است که جمعیت وفاق در بیانیه ای از مسؤولان آل خلیفه خواسته است که از بازداشت کودکان و ادامه نقض حقوق کودکان شرم کنند.
 
وفاق تاکید کرد نقض حقوق کودکان نیاز به بالاترین حد وحشی گری دارد تا یک انسان بتواند بدون توجه به اصول اخلاقی و انسانی ، کودکان را مورد آزار و اذیت و شکنجه قرار دهد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.