نخست وزیر پاکستان روابط کشورش با جمهوری اسلامی ایران را برادرانه و تاریخی توصیف کرد و گفت: دوست داریم روابطی محکم تر با ایران داشته باشیم.

نخست وزیر پاکستان: خواستار روابطی محکم تر با ایران هستیم
 

'محمد نواز شریف' شامگاه سه شنبه و بعد از حضور در مراسم امضای پنج یادداشت تفاهم میان هیات عالی اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و هیات عالی اقتصادی پاکستان که در محل کاخ نخست وزیری برگزار شد، در گفت و گویی با خبرنگاران، این مطلب را در پاسخ خبرنگار ایرنا مطرح کرد و افزود: یکی از اهداف مهم دولت کنونی پاکستان این است که نهایت تلاش خود را برای نزدیک تر کردن روابط با ایران انجام دهد.

نواز شریف با تاکید بر اهمیت و ضرورت تقویت همکاری های اقتصادی و مبادلات تجاری میان کشورش و جمهوری اسلامی ایران، گفت: توسعه همکاری های اقتصادی و مبادلات تجاری میان دو کشور زمینه ساز روابط دوستانه تر و محکم تر میان پاکستان و ایران خواهد بود.

وی تاکید کرد: بطور یقین، ما نهایت تلاش خود را بکار خواهیم بست تا پاکستان و ایران هم پیمانان اقتصادی بزرگی در منطقه باشند.

نخست وزیر پاکستان روابط کنونی دو کشور را بسیار خوب و نزدیک توصیف کرد و گفت: روابط دو همسایه، روابطی تاریخی و با قرن ها سابقه است.

نواز شریف همچنین بر ضرورت گسترش همه جانبه همکاری های دو کشور در زمینه های گوناگون از جمله اقتصادی، علوم و فناوری و فرهنگی تاکید کرد و گفت که دو طرف ظرفیت های فراوانی برای افزایش همکاری های اقتصادی و تجاری دارند.

نخست وزیر پاکستان صبح امروز سه شنبه با 'علی طیب نیا' وزیر امور اقتصادی و دارایی جمهوری اسلامی ایران دیدار کرد و در سخنان خود در این دیدار نیز تاکید کرد: دولت اسلام آباد اراده جدی برای توسعه همه جانبه همکاری ها و روابط با جمهوری اسلامی ایران دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.