عضو کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به صدور مجوز واردات رسمی سیگار مارلبرو به کشور، گفت: وزارت صنعت به فکر حمایت از تولید سیگار داخلی باشد، نه اینکه منابع محدود ارز کشور را به واردات سیگار و دود شدن آن اختصاص دهد.

منابع محدود ارزی کشور با واردات سیگار مارلبرو دود نشود/ تنها ۲۵ درصد سیگار مصرفی تولید داخل است

عزیز اکبریان در گفت‌ و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس اظهار داشت: باید ببینیم مشکل کجاست که وزارت صنعت به جای حمایت از تولید داخل در جهت رشد اشتغال و فعال شدن بخش کشاورزی، به دنبال واردات رسمی سیگار به کشور است.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی که کشور با محدودیت در تأمین ارز روبروست باید بهترین تصمیم‌ها اتخاذ شود، نه اینکه ارز موجود در کشور بابت واردات سیگار و دود شدن آن پرداخت شود.

وی با تأکید بر لزوم استفاده از منابع ارزی کشور در جهت رشد تولید داخل، گفت: صدور مجوز برای واردات برخی محصولات مانند سیگار باعث ایجاد رانت در کشور می‌شود و محدودیت منابع ارزی را به همراه دارد.

اکبریان با بیان اینکه تنها 25 درصد مصرف سیگار کشور از طریق تولید داخلی تأمین می‌شود، گفت: این سوال مطرح است که چرا وزارت صنعت برای افزایش این سهم برنامه‌ریزی نمی‌کند تا منابع ارزی کشور به جای واردات و قاچاق، صرف رشد تولید داخل شود؟

وی تصریح کرد: در عین حال، وزارت بهداشت نیز با این بهانه که سیگار، یک محصول مضر برای سلامت است، مانع از تولید این محصول در کشور به اندازه نیاز داخلی شده است.

وی تأکید کرد: این بهانه‌ها باعث ایجاد رانت در واردات و عرضه‌ سیگار شده است.

عضو کمیسیون صنایع مجلس افزود: مجلس قوانینی را برای رشد تولید داخلی سیگار مصوب کرده ولی دولت در این جهت اقدامی انجام نداده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.