قدس انلاین_مصطفی لعل شاطری: قرآن، فرقان است، حسين(ع) نيز مصباح الهدي و جداكننده حق از باطل است؛ «إنَ الحُسين مِصباحُ الهُدي وَ سَفينة النجاة»، قرآن شفا و رحمت است براي مؤمنين، وجود حسين(ع) نيز شفابخش امراض باطني و ظاهري است و گام نهادن در راه ایشان دارای اجری غیر قابل قیاس که گاه در این میان گروهی نیز تنها بخاطر خدمتی اندک در راه این امام بزرگوار مورد رحمت نامحدود ایشان قرار می گیرند.

ماجرای زنی که به برکت امام حسین (ع) مومنه شد!

در این باره روایت شده است در مدینه زن بدکاره اي زندگی می کرد که روزي خود را از راه خود فروشی به دست می آورد! در منزل همسایه او، مردم اغلب به عزاداي امام حسین (عَلیه السَلام) مشغول بودند و جمعی در آن خانه گرد هم جمع می شدند و براي مصائب حضرت سید الشهداء گریه می کردند و بعد از اتمام مجلس غذایی که تهیه دیده بودند، به آنها اطعام می کردند. در همان خانه دیگی بر روي آتش نهاده بودند و غذایی جهت جمعیت عزاداري درست می کردند و اتفاقاً آتش زیر دیگ خاموش شده بود! زن فاحشه به آتش نیاز پیدا کرد و به مطبخ آن صاحب مراسم داخل شد تا آتشی براي مصرف خودش ببرد اما دید که آشپزها مشغول عزاداري شده اند و آتش زیر دیگ ها خاموش شده پس به نوعی سعی کرد آن آتش هاي نیمه خاموش را با زحمت بسیار روشن کند و چون زمان زیادي طول کشید از غلبه دود که به چشم  اشک جاري شد و چون آتش شعله ور گردید، قدري آتش براي حاجتش برداشت و روانه منزل خود گردید،

بالاخره پس از ساعتی بواسطه گرمی هوا، استراحت نمود و به خواب رفت.

 در عالم رویا دید که قیامت قائم شد و زبانه جهنم مشتعل گردیده و او را با زنجیرهاي آتشین می کشند تا به جهنم ببرند و هر چه  او فریاد می کند  کسی به فریادش نمی رسند، هر قدر پناه می خواهد کسی به او پناه نمی دهد و موکلین عذاب به او می گویند: که غضب خدا بر تو باد، که خدا به ما امر کرده، تا تو را به قعر جهنم بیندازیم. آن زن می گوید: والله چون مرا به کنار جهنم رسانیدند آنگاه شخصی نورانی ظاهر شد فریادي بر موکلین عذاب من زد و فرمود: او را رها کنید عرض کردند، یابن رسول الله به چه سبب او را رها کنیم این زن بدکاره است و جمیع اوقات خود را به فسق و فجور می گذراند. حضرت امام حسین (عَلیه السَلام) فرمودند: بلی، ولی امروز در همسایگی اش جمعی از شیعیان ما مشغول عزاداي من بودند، او رفته بود که آتش بردارد، چند قطره اشک از چشمانش جاري شد و قدري از دستش براي ما سوخت پس او را ببخشید!

عرض کردند «کرامۀ لک یابن الشافع و الساقی» یعنی دست از این برداشته او را براي کرامت تو اي پسر شافع قیامت و ساقی کوثر رها کردیم.

 پس چون خلاص شدم، به آن شخص عرض کردم: که تو کیستی؟ که خدا با تو بر من منت نهاد؟ پس آن فرد نورانی فرمود: من حسین بن علی هستم. زن ناگهان از خواب بیدار می شود و فوراً خود را به آن مجلس می رساند و توبه و انابه می نماید و به برکت آن مومنه می شود.

 

منابع:

1-يوسفي، رويا. داستانهایی از انوار آسمانی: 80.

2-نجاتی نارنجکلی، عبدالله. صد زن صد داستان: 35-36.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فرهاد ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    0 0
    سلام من تا به ابد به سرور و سالار شهیدان. آقا اباعبدالله الحسین(ع)