رئیس انجمن پزشکی لیزری ایران با اشاره به اینکه علم لیزر در برخی مراکز درمانی اغراق آمیز مطرح شده است، گفت:حتی برخی مراکز بدون اینکه علم آن را داشته باشند به لیزر دسترسی یافته‌اند

استفاده نابجا از لیزر در برخی مراکز درمانی

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر رضا فکرآزاد رئیس انجمن پزشکی لیزری ایران در آستانه برگزاری نهمین همایش سالیانه انجمن چشم پزشکی ایران و دومین کنگره کاربرد لیزر در علوم پزشکی  گفت:انجمن لیزر به عنوان یک "N.G.O" مردم نهاد به منظور افزایش دانش لیزر در کشور تأسیس شده است. این انجمن قصد دارد به عنوان تنها "N.G.O" رسمی در شبکه ملی تحقیقات لیزر در زمینه پزشکی کمک کند


وی ادامه داد: تکنولوژی لیزر بسیار جلو‌تر از پزشکی حرکت می‌کند، لیزر‌ها بسیار پیشرفته و دقیق هستند و ما نمی‌توانیم از دنیا عقب بمانیم. البته باید گفت که لیزر پاسخ همه سؤالات را نمی‌دهد. در حال حاضر لیزر در بسیاری از درمان‌ها کاربرد دارد و کمتر چشم پزشکی است که از خدمات لیزر استفاده نمی‌کند، ولی قرار نیست که علم چشم پزشکی تنها در لیزر خلاصه شود.

فکرآزاد گفت: در رشته پوست هیچ تابلویی نیست که کلمه "لیزر" در کنار آن نباشد. متأسفانه در برخی مراکز درمانی این موضوع اغراق‌آمیز مطرح شده است حتی برخی مراکز بدون اینکه علم آن را داشته باشند به لیزر دسترسی یافته‌اند. در اینجا وظیفه ما است که باید‌ها و نباید‌ها را تعریف کنیم.

وی با اشاره به اینکه در برخی از رشته‌ها از جمله جراحی‌های مختلف به لیزر کمتر توجه شده است، گفت: این در حالی است که در برخی رسانه‌ها جراحی بینی با لیزر به منظور جلب مراجعان تبلیغ می‌شود.

فکرآزاد با تأکید بر اینکه پزشک معالج باید در خصوص نحوه درمان به بیمار توضیح دهد، گفت: کشور ما از نظر ارائه خدمات درمانی از دنیا عقب‌تر نیست، البته محدودیت‌هایی در واردات دستگاه‌ها و تجهیزات وجود دارد که قیمت آن گران تمام می‌شود.

رئیس انجمن پزشکی لیزری ایران بیان کرد: «در کنگره امسال از فیزیکدانانی که علم لیزر را بومی کرده‌اند دعوت به عمل آمده تا دانش کاربران را به روز رسانی کنند.»

فکرآزاد در ادامه به قصور پزشکان در نحوه استفاده از لیزر اشاره کرد و گفت: قصور در استفاده از لیزر همیشه به دلیل عدم تخصص پزشک نیست گاهی عدم کارکرد صحیح دستگاه منجر به وارد کردن صدمه به بیمار می‌شود.

رئیس انجمن پزشکی لیزری ایران در پایان به تولید تجهیزات لیزر اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه دانش ساخت این تجهیزات در کشور وجود دارد ولی استقبال پزشکان از تجهیزات داخلی بسیار کم است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بیمار IR ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    بیماری پروستاتیت درمالزی یک روزه درمان می شودودرایران بایستی سالها دردورنج تحمل نمودآنوقت ایشان می گوید ماازدنیا عقب ترنیستیم.