وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از اجرای طرح عدالت فرهنگی خبر داد و گفت: با این طرح می توان به توزیع متوازن امکانات فرهنگی در نقاط مختلف ایران اسلامی امیدوار بود.

وزیر ارشاد: طرح عدالت فرهنگی اجرا می شود
 

به گزارش ایرنا، علی جنتی که به استان فارس سفر کرده است، روز شنبه در نشست با اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان لامرد افزود: این طرح به مجلس ارایه شده و مورد قبول بسیاری از نمایندگان نیز قرار گرفته است.

وی درباره پیرامون نحوه اجرای این طرح اظهار کرد: طرح عدالت فرهنگی به این معنی است که امکانات فرهنگی را به طور وسیع و گسترده میان تمام مردم با اولویت بخشی به نقاط محروم توزیع کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: برای نمونه اکنون 300 شهر فاقد سینما وجود دارد و از این رو تلاش می کنیم برای رفع این کمبود، سالن های 300 نفره در این شهرها ایجاد و آنها را به سیستم دیجیتال تجهیز کنیم.

جنتی افزود: تلاش می کنیم در آینده بودجه های پایتخت را به سمت نقاط محروم و شهرستان ها هدایت کنیم اما از آنجا که ایران اسلامی کشوری بزرگ است، برای رسیدن به هدف با توجه به محدودیت در منابع و امکانات نیاز است که بخش خصوصی و اصحاب فرهنگ و هنز نیز وارد میدان شوند.

جنتی درباره تقویت بنیه اقتصادی اهالی هنر و فرهنگ نیز اظهار داشت: ضمن حمایت جدی از صندوق اعتباری هنرمندان و خبرنگاران تلاش داریم این صندوق را با مشارکت بخش خصوصی فعالتر کنیم.

وزیر ارشاد اسلامی اظهار امیدواری کرد با مشارکت بخش خصوصی و واگذاری برنامه ها و فعالیت ها به اصحاب فرهنگ هنر، بتوان شعار امسال مبنی بر «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» را محقق کرد.

جنتی با قدردانی از تلاش های بهزاد مریدی مدیرکل ارشاد فارس برای توسعه فرهنگی در این استان پهناور افزود: در راس امور فرهنگی این استان مدیر کلی قرار دارد که به توسعه فرهنگی بسیار اهمیت می دهد و با کمک هنرمندان درصد پیشرفت فارس است.

در این نشست صاحبان فرهنگ و هنر لامرد با بیان بخشی از توانایی های هنری منطقه و برخی مشکلات پیش رو، از وزیر خواستار مساعدت بیشتر شدند.

به گفته فرماندار شهرستان لامرد در این شهرستان 11 کتابخانه عمومی و مشارکتی، 6 پایگاه خبری و 9 پایگاه اینترنتی محلی به همراه برخی روزنامه های محلی و ملی فعال هستند.

شهرستان لامرد در 456 کیلومتری جنوب شیراز قرار گرفته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.