جلیل فخرایی: قدس ویژه خراسان - همزمان با دهه آخر صفر و شهادت امام رضا(ع) مشهد آماده خدمت رسانی به زائران و مسافران است.

 آمادگی مشهد برای ورود میلیونی زائران و عزاداران دهه آخر صفر

سرپرست پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد در نشست مطبوعاتی در خصوص آمادگی مشهد برای خدمت رسانی به  زائران دهه آخر صفر  گفت: در پایانه امام رضا (ع)بیش از ۱۲۰ دوربین با هدف  امنیت و مراقبت مسافران و زائران راه اندازی شده است.

سید مهدی علوی مقدم با اشاره به هماهنگی های لازم با دستگاه های مرتبط افزود: در پایان ماه صفر 6 هزار و ۷۷۷ دستگاه اتوبوس وظیفه خدمت رسانی به زائران را بر عهده خواهند داشت.

علوی مقدم همچنین از ثبت آنلاین ورود و خروج اتوبوسها خبر داد و افزود: از ۲۳ آذر ماه به صورت آنلاین آمار ورود و خروج اتوبوسها به پایانه  مشهد، در سایت این پایانه قرار خواهد گرفت و ما با جدیدترین سامانه‌های نظر سنجی، کیفیت خدمات را بررسی خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در دهه پایانی صفر، ۳۵ دستگاه وانت بار، ۴۰۰ دستگاه تاکسی و همچنین ۷۵ دستگاه اتوبوس به مسافران خدمات رسانی کرده و کار حمل و نقل آنها را انجام می دهند،همچنین  با ۲۳ دستگاه دولتی نیز هماهنگی هایی صورت گرفته است.

علوی مقدم  با پیش بینی  ورود بیش از یک میلیون زائر در این دهه به مشهد گفت: برای ساماندهی زائران پیاده از ظرفیت پایانه‌های نیمه متمرکز خراسان رضوی از جمله پایانه معراج استفاده و ایستگاه سوار کلات، حافظ و سه راه شاهد، خدمات مربوط به خروج و ورود زائران را انجام خواهند داد.

در این نشست و حدتی فرد رئیس اداره کل حمل و نقل و پایانه های خراسان رضوی گفت: پیش بینی می شود در روزهای اوج مسافر، روزانه ۵ تا ۵ هزار و 500اتوبوس از مشهد به سمت سایر استانهای ایران خارج شود.

وی گفت: در سطح استان ۱۶ تیم نظارتی در جاده و شهر وظیفه نظارت بر عملکرد این سازمان را بر عهده خواهند داشت، همچنین، اداره کل راه و شهرسازی خراسان نیز، بحث آماده سازی حریم راه ها را برای امنیت زائران پیاده بر عهده دارد.

وحدتی فرد گفت: جلسه ای با استاندار خراسان رضوی داشتیم و مقرر شد کرایه های اتوبوس های برون شهری تنها برای ۴ روز افزایش پیدا کند، زیرا این اتوبوس ها مجبور هستند یک مسیر را بدون مسافر برای رسیدن به مشهد و انتقال زائران طی نمایند.

وی افزود: همچنین فرودگاه مشهد از افزایش ۲۷ درصدی تقاضای سفر خبر داده است.

 کاروانها در شب حرکت نکنند

معاون عملیات فرماندهی انتظامی خراسان رضوی نیز در این مراسم ضمن اعلام آماده باش تمام نیروهای انتظامی در دهه آخر صفر گفت: طرحهای موجود در حوزه خدمت رسانی و حفظ امنیت زائران به روز شده و پاسگاه های برون شهری در این زمینه آمادگی کامل دارند.

سرهنگ مهدی اسماعیلی افزود: در محورهای مواصلاتی تربت حیدریه، نیشابور، کلات، فریمان، چناران و قوچان پوشش های گسترده یگان امداد مستقر شده است تا به کمک سایر دستگاه های موجود بیایند.

وی تصریح کرد: طبق بررسی همکاران ما، ۶۰ درصد زائران پیاده از محورهای تربت حیدریه و نیشابور وارد مشهد می شوند که بدین منظور تدابیر ویژه انتظامی مانند اسکان زائران در میقات الرضا(ع) پیش بینی شده است.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی خراسان رضوی گفت: از حرکت کاروانهای پیاده در شب خودداری به عمل خواهد آمد، زیرا حرکت آنها در شب می تواند به بروز حوادث زیادی منجر شود.

 

 شهروندان مشهدی از خودروی شخصی استفاده نکنند

سرکلانتر پلیس راهور در ادامه این نشست پاکسازی مناطق هسته مرکزی شهر، از ۲۴ ساعت پیش از شروع مراسم مذهبی انجام شده و در پی آن خیابان امام رضا(ع)، تقاطع اندرزگو، تقاطع شهدا تا حرم رضوی و خیابان طبرسی مکانهایی است که اگر خودرویی در آنجا توقف نماید، به پارکینگ منتقل خواهد شد.

سرهنگ ندافی مقدم گفت: شماره پلاک خودروهایی که به پارکینگ منتقل می‌شود در خیابانهای بیت المقدس، چهارراه شهدا، پنجراه و میدان شهید گمنام نصب خواهد شد، ضمن اینکه هزینه انتقال به پارکینگ نیز گرفته نخواهد شد.

 

  افزایش ساعات فعالیت سازمان اتوبوسرانی

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد نیز در این نشست گفت: سرویس دهی ویژه سازمان اتوبوسرانی مشهد از جمعه آغاز و تا دوم دی ماه ادامه خواهد داشت که طبق آن ساعت کاری اتوبوسهای مشهد تا ساعت 30/22 افزایش خواهد یافت.

هادی عطار زاده طوسی ادامه داد:در طول این مدت تمامی خط های اتوبوسرانی بویژه سرویس های منتهی به حرم مطهر رضوی  فعال خواهد بود و ۳۵۵ دستگاه اتوبوس برای جابه جایی زائران در دهه پایانی صفر در نظر گرفته شده است.

 

  افزایش تعداد تاکسی های مشهد به ۱۵۰۰ دستگاه

معاون بازرسی و نظارت سازمان تاکسیرانی مشهد نیز از آمادگی این نهاد برای خدمت رسانی به زائران خبر داد و گفت: اکنون در اطراف حرم رضوی هزار دستگاه تاکسی وجود دارد که در ایام پایانی ماه صفر این شمار به هزار و ۵۰۰ دستگاه خواهد رسید.

محمدپور افزود: همچنین 100 دستگاه تاکسی ون برای پوشش دهی رفت و آمد زائران در نظر گرفته شده و  هزارو ۳۰۰ دستگاه تاکسی دیگر نیز به خطوط مبادی ورودی شهر  اضافه می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.