230 پرونده شکایت از یک نمایندگی  فروش خودرو

معتمدی: مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی با اشاره به اتمام مرحله اول طرح صیانت از سلامت اظهار داشت:طی 10 روز اجرای این طرح 134 مورد بازرسی از واحد های عرضه مواد غذایی در محل هایی مانند میدان استقلال،خیابان گاز،ساختمان،بلوار پیروزی و کارخانجات سوسیس- کالباس و رب انجام شد.

حمیدرضا کریم در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در این بازرسی ها 45 فقره پرونده تخلفاتی تشکیل شد،افزود:در همین ارتباط بیش از یک و نیم تن انواع گوشت ماهی ،مرغ،خاویار،شترمرغ تاریخ گذشته کشف و معدوم شد.

وی با بیان اینکه بیش از 400 کیلوگرم گوشت چرخ کرده تقلبی نیز پس از کشف ،در محل امحا شد، اضافه کرد:200 کیلوگرم گوشت قرمز که به صورت غیر مجاز و توسط خودروهای شخصی حمل می شد نیز کشف و ضبط شد.

*پلمب  کارگاه تولید نمک و یک کارخانه تولید آب میوه

وی با اشاره به پلمب یک کارگاه بزرگ تولید نمک در شهرک شهید رجایی مشهد ،ادامه داد:بیش از سه و نیم تن نمک خوراکی غیرمجاز در این کارگاه توسط کارشناسان اداره کل استاندارد کشف و توقیف شد.همچنین یک کارخانه تولید آب میوه نیز پس از بررسی و بازرسی پلمب گردید.

این مقام مسؤول تصریح کرد:در پی بازدید سرزده، برای یک کارخانه بزرگ تولید سوسیس و کالباس نیز مهلت یک ماهه به منظور رفع مشکل بهداشت محیط کاراز طریق ترمیم کفپوش سالن تولید صادر شد.

وی یادآورشد:به لحاظ ریالی سنگین ترین پرونده های تخلفاتی مربوط به قاچاق سوخت از مرز دوغارون بوده است و پس از آن از حیث عرضه ، بیشترین تخلفات مربوط به پوشاک ،لوازم آرایشی، برنج خارجی و موارد دیگر مانند میوه های پاکستانی بوده است.

وی با اشاره به بازرسی های انجام شده طی یک ماه اخیر از نانوایی های مشهد تصریح کرد: طی این مدت 49 مورد بازرسی انجام شد که به تشکیل 15 فقره پرونده تخلفاتی منجر گردید.

وی بیشترین تخلف حوزه نانوایی را کم فروشی(عرضه نان با وزن کم) و در گام بعدی  مسایل بهداشتی دانست و گفت:30 مورد بازرسی نیز در حوزه هتلها ومراکز اقامتی توسط تعزیرات انجام شد.

وی با اشاره به تأکید وزیر دادگستری مبنی بر حضور پررنگ تر گشتهای سیار تعزیرات جهت رصد بازار و صیانت از سلامت مردم خاطر نشان کرد:با توجه به حساسیت مصرف مواد غذایی شهروندان هنگام خرید به تاریخ مصرف و انقضا توجه کافی داشته باشند.

کریم ادامه داد:از آنجا که کالای در حال انقضا توسط برخی مراکز مهم، که مدت کمی تا پایان مهلت مصرف آن مانده، ولی آن را با  تخفیف قیمت عرضه می کنند، بنابراین شهروندان باید حتما به تاریخ مصرف به هنگام خرید توجه کنند. وی در بخش دیگر با اشاره به دو پرونده تخلف در حوزه خودرو خاطر نشان کرد:برای پرونده تخلفاتی یک شرکت خودرویی جریمه 600 میلیون تومانی به نفع شاکیان و دولت صادر و اجرا شد.این پرونده به خاطر تخلف عدم انجام تعهد تشکیل و مورد رسیدگی قرار گرفت.

کریم ادامه داد:شکایاتی نیز از یک نمایندگی خودرو در مشهد به دادگستری و تعزیرات رسیده است.

وی با اشاره به تشکیل 230 فقره پرونده دررابطه با این نمایندگی خودرو در تعزیرات افزود:180 مورد از این پرونده ها فقط در یک ماه اخیر تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه  نمایندگی یاد شده از مردم برای تحویل 4 نوع خودرو پول گرفته، اما به تعهد  خود عمل نکرده،اضافه کرد:از آنجا که فرد یاد شده متواری شده، بنابراین مدیرعامل این شرکت از تهران برای دفاع و پاسخگویی احضار شده است و بزودی رأی صادر می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.