قدس آنلاین:نخستین دوره انتخاب کتاب سال استان خراسان شمالی در سال جاری به همت اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان همزمان با دهه فجر برگزار می شود.

نخستین دوره انتخاب کتاب سال در استان برگزار می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین ازبجنورد، مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان شمالی با اعلام این خبرگفت: این اداره کل با نگاهی همه جانبه به مقوله فرهنگ در رشته های مختلف و به منظور تقدیر، تجلیل و حمایت و تشویق از مولفان، مترجمان و پدیدآورندگان پرتلاش و برجسته استان اولین دوره انتخاب کتاب سال استان را در سال جاری برگزار می کند.

حسین ثابت قدم وحید حمایت از مولفین و نویسندگان برتراستان و معرفی آثارآنها، ایجاد انگیزه در میان پدیدآورندگان آثارمکتوب و تجلیل از آنان، کمک به ارتقاء سطح کمی و کیفی آثار منتشر شده، فراهم آوردن زمینه رقابت سالم میان پدید آورندگان آثار مکتوب و تقویت وترویج فرهنگ مطالعه کتاب و کتابخوانی را از اهداف برپایی این طرح عنوان کرد.

وی  رشته دین شامل (فقه، اصول، کلام، قرآن،حدیث، احکام)، رشته ادبیات شامل( شعر، داستان کوتاه، داستان بلند، رمان، تاریخ ادبیات، نقد ادبی)، رشته علوم تربیتی و روانشناسی، کلیات و علوم اجتماعی، هنر، کودک ونوجوان را از جمله موضوعات ارسال آثاربرشمرد.

ثابت قدم وحید ایثار و شهادت، موضوع شعارسال و امربه معروف و نهی از منکررا از جمله موضوعات  بخش ویژه انتخاب آثار ذکر کرد.

وی در خصوص شرایط پذیرش آثار گفت: کتابهای شرکت داده شده چاپ اول باشند، کتاب ها در سال 1392 به چاپ رسیده باشند و ناشر باید بومی استان خراسان شمالی باشد.

ثابت قدم وحید با بیان اینکه داوری آثار نیمه دوم دی ماه  سال جاری انجام خواهد شد، اظهار داشت: علاقمندان می توانند آثار خود را به دبیرخانه اولین دوره انتخاب کتاب سال مستقر در معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان شمالی ارسال و یا برای کسب اطلاعات بیشتر شماره 05832234412 داخلی 127 تماس حاصل نمایند.

لازم به ذکر است؛ مراسم تجلیل از برترین های کتاب سال همزمان با دهه فجر در خراسان شمالی برگزار می شود.

انتهای خبر/.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.