رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از نظر ایران کار تمام شده است و منتظر بر خورد غرب هستیم گفت: از نظر ایران باید تفاهم یا بر همه موضوعات صورت گیرد یا بر هیچ موضوعی.

تفاهم بر روی همه موضوعات یا هیچ، استراتژی ایران در مذاکرات

کاظم جلالی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی مهر گفت: تیم مذاکره‌کننده باید بداند که اگر هر چه سریعتر به تفاهم برسند، حتما مفیدتر است اما در عین حال از نظر جمهوری اسلامی ایران، تفاهم بر روی همه موضوعات یا هیچ است.

نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی در تشریح این موضوع گفت: ایران مطالبات روشن و شفافی داشته و هیچ گونه زیاده‌خواهی ندارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه مذاکره‌کننده در وضعیتی تکنیکی و تخصصی و در عین حال معقول مذاکره کرده‌اند، اظهار داشت: در حال حاضر توپ در زمین غربی‌ها و آمریکایی‌هاست و باید ببینیم آنها چطور برخورد می‌کنند.

جلالی اظهار داشت: ما همیشه به غربی‌ها و آمریکایی‌ها بی‌اعتماد بودیم و برای آن نیز دلیل داریم، هر زمان که می‌رفت که مذاکرات با غرب به نتیجه برسد، کارشکنی‌ها آغاز می‌شد.

رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این اقدام سابقه دارد. در قرارداد سعدآباد، در تعلیق مرحله اول، در مدالیته، کارشکنی‌های غرب کاملا محرز بود.

وی ادامه داد:در همه موارد ما به سمت تفاهم با غرب رفتیم اما متاسفانه غربی‌ها در لحظات پایانی تحت تاثیر لابی صهیونیست و برخی کشورهای منطقه و به نوعی با نگاه غیرحقوقی و غیر منطقی یا میز مذاکره را ترک کردند و یا نگذاشتند مذاکرات به نتیجه برسد.

عضو کمیسیون امنیت ملی تاکید کرد: الان از نظر جمهوری اسلامی کار انجام شده است. باید ببینیم که غرب در مذاکرات چطور برخورد می‌کند و آیا می‌تواند از این فرصت خوب استفاده کند یا خیر؟

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.