مشکل اینجاست که دوستان می خواهند هر کسی مربی شود قول صعود بدهد در صورتی که به اعتقاد من این مسخره است که کسی قول صعود بدهد، در فوتبال قول دادن یعنی دیوانگی من تنها وعده ای که می دهم اینست که این تیم شانس صعود دارد ! اگر دوستان این را پذیرفتند آن وقت خیلی ها حاضرند کار را قبول کنند.


دیگر نمی‌خواهم تیم جمع کن فدراسیون فوتبال باشم!

گروه ورزش : سریال بلاتکلیفی تیم المپیک ایران در آستانه برگزاری رقابت‌های انتخابی المپیک 2016 برزیل ادامه دارد،در شرایطی که زمان زیادی تا برگزاری نخستین مرحله انتخابی بازی‌های المپیک باقی نمانده است هنوز تکلیف سرمربی این تیم روشن نشده است، جدال میان وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال بر سر انتخاب مربی کار را به جایی رساند که علی کفاشیان دوباره تصمیم گرفت هدایت این تیم را به هومن افاضلی بسپارد البته به صورت موقت، اما هومن افاضلی که از سوی منتقدان به عنوان تیم جمع کن فدراسیون فوتبال شناخته می شود از پذیرش این پیشنهاد صرفنظر کرد تا چالش مربیگری این تیم به اوج برسد.

* تیم جمع کن فدراسیون فوتبال این بار از قبول مسوولیت منصرف شده، آیا این تصمیم از سوی هومن افاضلی دلیل خاصی دارد؟

 - من همیشه در قبال تیم ملی کشورم احساس مسوولیت کردم، به همین دلیل و با استناد به همین تفکر نوبت های قبلی مسوولیت قبول کردم فکر هم نمی کنم نتایجی که با تیم امید گرفتم نتایج بدی باشد اما حالا می خواهم ببینم اگر من نباشم آیا فرد دیگری حاضر است به عنوان تیم جمع کن وارد این عرصه شود؟

* خیلی‌ها معتقدند همون افاضلی برای این هدف با پیشنهاد مربیگری موقت مخالفت کرده که مسوولان فدراسیون عنوان سرمربی اصلی را به او بدهند؟ آیا این نظریه را قبول داری؟

- مگر عقده‌ای هستم که چنین فکری بکنم؛ بعد از جدایی پیروانی از تیم امید من تیم را در یک مرحله بالاتر به سرمربی بعدی تحویل دادم، آنجا خودم استعفا کردم چون دیدم کمیته ملی المپیک از تیم حمایت نمی کند، در بازی های زیر 22 سال در شرایطی که 17 بازیکن تیم ملی نبودند و علی منصوریان از سمت خود استعفا کرده بود با یک جلسه تمرین نصفه  و نیمه تیم را به بازی های آسیایی بردم که با وجود قرار گرفتن تیم های چون ژاپن، استرالیا و کویت چهار امتیاز گرفتیم اگر کمی منصف باشید من نتایج بدی نگرفتم، در همین اردوی قطر مگر بد عمل کردیم پس دلیل نمی شود که من بخواهم به دنبال شهرت برای خودم باشم.

* پس دلیل مخالفت با قبول مسوولیت موقت در این تیم از سوی افاضلی چیست؟

- مگر قرار است من تا آخر عمرم تیم جمع کن فدراسیون فوتبال باشم؟ قرار نیست همیشه جاده یک طرفه باشد؟ هر بار که مسوولان فدراسیون فوتبال به بن بست می خورد سریع می گویند هومن افاضلی حالا می خواهم ببینم اگر من نباشم آیا کسی دیگری هم هست که این تیم را مثل من جمع کند! باور کنید اگر این تیم برای من سم است، اگر من در این تیم به عنوان موقت دوباره کار کنم هیچ اتفاقی نمی افتد.

*با این وضعیت شرایط بسیار نگران کننده می شود؛ در این برهه هیچ کسی مسوولیت تیم المپیک را قبول نمی کند؟

- کجای دنیا چنین شیوه ای مرسوم است، سرمربی موقت یعنی چه؟ باور کنید هیچ آدم عاقلی این کار را قبول نمی کند؛ من این تیم را خودم استعداد یابی کردم، از دیماه سال گذشته تا اردیبهشت که وینگادا مسوولیت این تیم را قبول کرد من سرمربی تیم بودم اما چه شد؟ هیچ کسی با این روش نمی تواند در این تیم موفق باشد پس دلیلی ندارد که بخواهم یک کار غلط را تکرار کنم.

* به عنوان کسی که این تیم را به خوبی می شناسد، مشکل را در کجا می بینی؟

- به نظر من مشکل این تیم نداشتن هویت و شخصیت آن است، تا وقتی که مدیران وزارت ورزش، مسوولان کمیته المپیک و مدیران فدراسیون به چشم تیم پایه به این تیم نگاه کنند وضعیت همین است، این تیم باید همانند تیم بزرگسالان شخصیت داشته باشد، چطور برای تیم کی روش هزینه می کنند برای این تیم هم باید هزینه شود، باید شخصیت برای این تیم قائل شوند آن وقت می توانیم شاهد موفقیت این تیم باشیم.

*اگر پیشنهاد مربیگری تیم المپیک را به شما بدهند آیا حاضری قبول مسوولیت کنی؟

مشکل اینجاست که دوستان می خواهند هر کسی مربی شود قول صعود بدهد در صورتی که به اعتقاد من این مسخره است که کسی قول صعود بدهد، در فوتبال قول دادن یعنی دیوانگی من تنها وعده ای که می دهم اینست که این تیم شانس صعود دارد ! اگر دوستان این را پذیرفتند آن وقت خیلی ها حاضرند کار را قبول کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.