بهشهر – خبرنگار قدس آنلاین : مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی بندر امیر آباد گفت : با آغاز به کار آزمایشی سیلوهای غلات بندر امیر آباد ظرفیت نگهداری غلات در بندر امیر آباد 53 درصد رشد می یابد .

افزایش 53 درصدی ظرفیت نگهداری غلات در بندر امیر آباد

علی خدمتگزار با اشاره به اینکه با آغاز بکار آزمایشی 14 کندوی نگهداری انواع غلات ، ظرفیت نگهداری این نوع کالا به 120 هزار تن می رسد . افزود : در حال حاضر 20 کندوی نگهداری غلات با ظرفیت 78 هزار تن در بندر امیرآباد فعال می باشد و با بهره برداری از 14 کندوی 3هزار تنی این ظرفیت به 120 هزار تن می رسد .

وی با تاکید برمشارکت بخش خصوصی در اجرای این پروژه ،  خاطر نشان کرد : این کندوها در زمینی به مساحت 10 هزار متر مربع ساخته شده و شامل 14 کندوی 3هزار تنی نگهداری غلات ، ساختمان اداری ، رفاهی و پست برق 1600 کیلو واتی می باشد .

مدیر بندر امیر آباد به تخلیه اولین محموله غلات به میزان 4800 تن به صورت آزمایشی از کشور روسیه اشاره نمود و با تاکید بر اینکه این بندر به عنوان پايلوت ترانزيت غلات در شمال كشور می باشد از بهره برداری از امکانات و تجهیزات مدرن تخلیه و بارگیری این نوع کالا در بندر امیر آباد خبر داد .

خدمتگزار یادآور شد : بندر امیر آباد با وسعت 1060 هکتار اراضی پشتیبانی و 9 پست اسکله قابل بهره برداری به عنوان بزرگترین بندر حاشیه جنوبی دریای خزر و حلقه ی اصلی کریدور شمال – جنوب می باشد .

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.