تهیه کننده سریال «فرزندان آفتاب» که دهه 50 تا سال های اخیر را به تصویر می کشد درباره این سریال بیان کرد که این اثر برای بسیاری از کودکان و نوجوانان جذاب است و می توانند با آن همذات پنداری کنند.

«فرزندان آفتاب» تاریخ انقلاب را روایت می‌کند/ سریال انیمیشن 104 قسمتی

علی احمدی یکی از دو کارگردان «فرزندان آفتاب» درباره این مجموعه انیمیشن که پیش از این فصل اول آن از تلویزیون به پخش رسید، اظهار کرد: جذابیت داستانی که برای این سریال در نظر گرفته شده بسیار است چراکه این اثر از شخصیت‌هایی شکل گرفته که برای بسیاری از بچه‌های امروز و دیروز قابل درک و همذات پنداری است.

وی این شخصیت ها را نزدیک به ویژگی های مخاطبان دانست و بیان کرد: ما با این شخصیت‌ها در اطراف خود برخورد کرده‌ایم یا خودمان جزو همین افراد هستیم. طراحی شخصیت و فضاسازی این کار به شکلی انجام شده که جذابیت‌های تصویری بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند و بیننده تصویری زیبا و جذاب و داستانی باورپذیر را در این سریال می‌بیند. ضمن اینکه سعی شده این مجموعه ریتم مناسبی از نظر روایی داشته باشد.

انیمیشن فرزندان آفتاب

این کارگردان انیمیشن یادآور شد: ما در این کار سعی کردیم در وهله اول با در نظر گرفتن تعدادی حرکت، بازی‌های پایه و الگو برای کاراکترها، آرشیوی را فراهم کنیم و به تدریج در مسیر پیش تولید قرار بگیریم. این کار به منزله تمهیدی برای رسیدن به مسیر هموارتری در راستای بخش متحرک سازی بود و این امر پیش‌تولید حجیم، فضای امن و مطمئنی را برای بخش تولید ایجاد کرد.

انیمیشن فرزندان آفتاب

احمدی با اشاره به مراحل تولید سریال عنوان کرد: مراحل تولید اثر منطبق با اصول و معیارهای لازم پیش رفت. ما دکوپاژ را با در نظر گرفتن این موضوع که بتوانیم داستان را در مسیری کاملا پرتحرک و جذاب ببینیم، طراحی کردیم چون با داستانی اجتماعی روبرو هستیم که وقایع پرهیجانی ندارد. بنابراین سعی کردیم روی کاراکترها تمرکز کنیم و با ریتم، هیجان بیشتری ایجاد کنیم.

وی که یکی از کارگردانان مجموعه «فرزندان آفتاب» است با بیان اینکه طراحی شخصیت‌ها به شکلی برنامه‌ریزی‌شده جلو رفت، افزود: سعی کردیم با تکیه بر توان نرم افرازهای قوی، متحرک سازی را انجام بدهیم. در بخش رندر نیز با توجه به اتمسفر داستان و فضاهایی که در داستان برایمان به وجود آمد و کمک گرفتن از کارگردان هنری فضاسازی و نورپردازی مناسبی ایجاد کردیم و به خروجی جذابی رسیدیم که پاسخگوی نیاز سریال بود.

انیمیشن فرزندان آفتاب

وی درباره همکاری با موسسه اشراق توضیح داد: من برای اولین بار بود با این تیم همکاری می‌کردم. برایم جالب بود که همه ما به سرعت با هم هماهنگ شدیم و این به واسطه حرفه‌ای بودن افراد بود. مسئولیت‌ها توسط تک تک افراد درک شده و انجام می‌شد. از مرحله تهیه و تولید گرفته تا بخش نرم افراز، هماهنگی بین بخش‌های کارگردانی و اجرایی مثال زدنی بود. در هر بخش کنترل کافی را داشتیم و به خوبی از پس متحرک سازی و شخصیت‌سازی برآمدیم. فضای پرطراوتی در کار وجود داشت و در پروژه سرعت لازم را هم داشتیم.

احمدی درباره رکورد تولید در این مجموعه که متوسط ماهی 100 دقیقه بوده است، گفت: سعی ما از همان ابتدا بر این بود که بتوانیم با حجم تولید مناسبی کار را پیش ببریم بدون اینکه لطمه‌ای به کیفیت کار بخورد، در این زمینه تنها چیزی که به ذهنم می‌رسید اطمینان کامل به عوامل بود. ما تصور روشنی از مسیر کار برای خودمان به وجود آوردیم و این مدیریت خوب باعث شد با ورود به جریان کار، مسیر همواری پیش روی خود ببینیم و با سرعت جلو برویم.

انیمیشن فرزندان آفتاب

وی تصریح کرد: طراحی و تولید استوری برد از ابتدا آغاز شد و نمونه‌ها به ما ثابت کرد کار با سرعت کافی می‌تواند جلو برود. عوامل خوبی در این انیمیشن کنار ما بودند. دوستان در بخش مدل‌سازی و فضاسازی مشغول کار بودند و ما در اندک زمانی توانستیم حجم خوبی از پیش تولیدمان را با شرایط قابل قبول فراهم کنیم. این به ما اطمینان خوبی برای شروع تولید داد و جواب خوبی هم گرفتیم. ما به تولید ماهی بالای 100 دقیقه رسیدیم، میانگین ما 80 دقیقه تولید در ماه بود و با این روند شروع کردم اما در بعض ماه ها حتی بیش از 100 دقیقه در ماه تولید داشتیم. 

این کارگردان انیمیشن در پاسخ به اینکه کدام بخش از سریال را بیشتر دوست دارد، گفت: قسمت پنجم این مجموعه را بیشتر می پسندد، زمانیکه سهراب به خاطر انشایی که در روزنامه‌دیواری می‌ نویسد از مدرسه اخراج می‌شود، وقایعی که در این بخش رخ می‌دهد و درامی را که در آن شکل می گیرد بیش از بخش‌های دیگر دوست دارم.

انیمیشن فرزندان آفتاب

این کارگردان درباره داستان این انیمیشن که بستر آن با انقلاب در ارتباط است و تا زمانه کنونی روایت می شود، عنوان کرد: در مجموعه «فرزندان آفتاب» تم اصلی و بسیاری از داستان‌ها از وقایع تاریخی مستند و واقعی انتخاب شده و سعی شده است تا با توجه به فضای انیمیشن و مخاطبان کودک و نوجوان، جذابیت‌های فرمی و دراماتیکی خاصی برای آن در نظر گرفته شود. 

وی در پایان یادآور شد: روایت تاریخی این مجموعه از سال 50 آغاز می شود و تا سال های اخیر ادامه پیدا می کند و با موضوعاتی چون دفاع مقدس و موفقیت‌های علمی دانشجویی پس از انقلاب مثل جشنواره‌های خوارزمی و مسابقات روبوتیک سر و کار خواهد داشت. 

«فرزندان آفتاب» به تهیه‌کنندگی علی نوری اسکویی و کارگردانی مشترک علی احمدی و مسعود حمزه ای محصول مشترک مرکز پویانمایی صبا و بنیاد روایت است و هر روز ساعت ۱۵:۳۰ از شبکه دو پخش می‌شود.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.