مدیرکل اداره حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: کیفیت هوای کلانشهر مشهد در صبح امروز برای هشتمین روز متوالی ناسالم است.

کیفیت هوای مشهد برای هشتمین روز متوالی ناسالم است

به گزارش قدس آنلاین 'حمید صالحی' روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: گزارش صبح امروز ایستگاههای سنجش آلودگی نشانگر تداوم ماندگاری آلاینده ها در هوای تنفسی مشهد با شاخص کلی102 پی.اس.آی است.

وی با بیان اینکه هرچند حجم آلاینده ها در مقایسه با مدت مشابه دیروز 25 پی.اس.آی کاهش داشته است ،افزود: اما همچنان شاهد بالا بودن بار آلودگی در هوای تنفسی هستیم.

این مسوول اظهارکرد: از روز سه شنبه هفته گذشته کیفیت هوای مشهد ناسالم بوده و وضعیت آن در حالت هشدار قرار گرفته است که به این ترتیب این کلانشهر امروز هشتمین روز متوالی با هوای آلوده را تجربه می کند.

وی وضعیت کنونی آلودگی هوا را ناشی از پدیده وارونگی(Inversion) و از قبل پیش بینی شده ذکر و بیان کرد: رعایت نکاتی از جمله استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی، حذف رفت و آمدهای غیرضروری شهروندان و کاهش استفاده از خودرو شخصی می تواند در بهبود این وضعیت موثر باشد.

صالحی همچنین گفت: بیشترین بار آلودگی هوای مشهد در صبح امروز به ترتیب از ایستگاههای واقع در منطقه خیام با 137 پی.اس.آی و مناطق تقی آباد و نخریسی هر کدام 130 و ساختمان با 116پی.اس.آی گزارش شده است.

شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد 101 تا 150 پی.اس.آی به معنای وضعیت هشدار برای افراد حساس و کودکان است و اعداد بین 151 تا 200 پی.اس.آی نیز حالت هشدار و آلوده برای همه سنین محسوب می شود.

وضعیت هوا با پی.اس.آی بین 200 تا 300 در حالت اضطرار و بیشتر از 300 در حالت بحرانی قرار می گیرد.

روزانه 800 هزار دستگاه خودرو در کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد رفت و آمد می کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.